Att Spike inte söker upp Buffy vet jag inte hur jag ska ställa mig till riktigt. Kanske för det bästa trots allt, i alla fall för tillfället
Övrigt, Introduktionsfilmen var skitkul

merl skrev: "Buffy the vampire trainer"
"Buffy the vampire trainer"
merl skrev:Just att själlösa vampyrer kan förmås att avstå från att döda människor förändrar väl ändå lite av bilden av vampyrer. Om vampyrer i grunden inte kan låta bli att döda människor känns det rimligt att mänskligheten försvarar sig genom att ha ihjäl vampyrer. Men om det går att påverka vampyrer att låta bli att dricka människoblod kan man undra med vilken rätt Angel tidigare (och Buffy med för den delen) haft ihjäl vampyrer på löpande band. Om det går att förmå en person att inte begå onda handlingar, är den personen fortfarande ond då? Kanske, men det rättfärdigar inte på samma sätt att ha ihjäl individer för att de tillhör en grupp som vi anser vara ond. Kanske skulle Buffy istället för att sticka en påle i hjärtat på vampyrer ägna sig åt att "omvända" vampyrer istället. Hm, "Buffy the vampire trainer" låter kanske inte lika bra. Fast nolltoleransen mot dödande verkar inte riktigt fungera hos W&H heller.
Tact is just not saying true stuff. I'll pass.
A bear skrev:Lite svårare att förstå är att Angelgänget av någon anledning känner att de har skyldighet att ta hand om Harmony och inte damma henne. Varför begriper jag fortfarande inte riktigt; för Cordys skull? Jag menar, sen när har Angel ett problem med att ha ihjäl själlösa vampyrer? "Harm's Way" ger en väldigt tunn ursäkt genom att Harmony löser problemet med demonklanerna - som aldrig hade uppstått utan henne - och de alltså är lite tacksamma mot henne, men vi får aldrig något vettigt svar på varför hon alls blev Angels sekreterare.
ANGEL: Explain why I shouldn't kill you.
HARMONY: Wes is the one that picked me out of the steno pool.
ANGEL: But why... You, uh...
WESLEY: Well, I thought a familiar face would be just the thing in a place like this.
ANGEL: You turned evil a lot faster than I thought you would.
latarmig skrev:Att Wesley skulle välja Harmony som sekreterare är befängt (här har Joss förmodligen stressat fram en lösning). Wesley om någon saknar tilltro till vampyrer. Det var ju han som var mest irriterad på henne i "Disharmony" (2x17). Han ville döda henne redan under tånagelsmålningen, medan Angel såg en möjlighet att att blidka Cordy genom att ta hänsyn till hennes vilja (även om det innebar att låta en vampyr leva).
merl skrev:Fast varför någon (Senior Partners etc) skulle vilja ha just Harmony som Angels sekreterare är en gåta.
Ai skrev:merl skrev:Fast varför någon (Senior Partners etc) skulle vilja ha just Harmony som Angels sekreterare är en gåta.
When all else fail - driv honom till vansinne...
merl skrev:Ai skrev:merl skrev:Fast varför någon (Senior Partners etc) skulle vilja ha just Harmony som Angels sekreterare är en gåta.
When all else fail - driv honom till vansinne...
Du har rätt, det kanske fanns en tanke där i alla fall. Senior Partners är verkligen onda...
Ai skrev:[resten]Det är allt bra lustigt/sorgligt att vid den här tiden börjar näst intill alla förstagångstittare efterlysa en arc! Som inte kommer... (förrän möjligen på slutet)
Garim skrev:Harmony har aldrig klickat för mig, men att Spike kom in i sista scenen hjälpte ju lite i alla fall...
Tea skrev:Feel the love BFisar.. can you feel it??![]()
Glorificus skrev:Tea skrev:Feel the love BFisar.. can you feel it??![]()
Jaaaa...![]()
Men du känner inte samma "snart är det slut"-ångest som för QaF? Med tanke på att du nu är inne på femte och sista säsongen av båda serierna. Och Angel får ju lite extra tyngd av att det ger en "slutet på Buffyverse"-känsla.
Binchy skrev:Välkommen igen ww-p, hoppas du inte blev avskräckt av alla mina pekpinnar.
Capt. Peroxide skrev:Någon ogillade avsnittet för att det var "för mycket Buffy" – hallå, det är ju därför det är så bra!
Harmony: What happened to Europe? Aren't you supposed to be slayer-chasing or something?
Spike: I was on my way. Had a boat ticket and all. Then I put a little thinking into it. A man can't go out in a bloody blaze of glory, savin' the world, and then show up three months later, tumbling off a cruise ship in the south of France. I mean, I'd love to, don't get me wrong, but it's hard to top an exit like that.
Echolls skrev:det som stör mig mest är hur mycket hon går runt och pratar för sig själv. Jag gillar egentligen aldrig när karaktärerna gör det, även om jag kan acceptera det ibland, men här blir det alldeles för mycket. Det känns bara dumt även om jag ju förstår att de vill berätta vad hon tänker.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare