Jag får väl som förste man ställa mig på Offs sida här
Tyckte hela tiden när jag såg på det att det var ganska dåligt.
Några komiska ljuspunkter fanns ju, Angels nämna språkförsök t.ex. även om det var nästan löjligt förutsägbart
Angående dessa demon-klaner kunde jag inte annat än tänka Star Wars, både när de pratade och när man såg dem.
Andra delar jag gillade var skvallrandet om gänget "Mr. Wyndam-Price? Everyone knows he's- Muffins!"
Och såklart reklamfilmen i början, även om det var lite synd att de använde bilder från föregående avsnitt istället för att spela in nytt material till alltihop.

Ett annat av företagen de nämnde var visst News Corporation, de som äger Fox.
Tycker att Disharmony var ett mycket roligare och bättre Harmony-avsnitt. (Dessutom, ännu ett avsnittsnamn som leker med "Harm"?)
Klart det sämsta avsnittet på säsongen, det sämsta på rätt länge faktiskt.
Spikes anledning till att inte hitta Buffy funkar bra med Spikes personlighet, men inte lika bra med hans totala besatthet av Buffy...
Men han måste ju stanna i serien av nån anledning, så det funkar väl bra såhär...
Angående Ljus/Mörk serie, så tror jag att jag håller med de senaste talarna om att det inte är så stor skillnad som man har vant sig vid att tro. Kan bero på att det var mer så i början av Angel kontra Buffy S4.
Buffy S4 var inte särskilt mörk, samtidigt som Angel S1 tog död på Doyle.