Jag hade viljat se Harmony utvecklas till en mångdimensionell karaktär. Jag läste nämligen att hon skulle ha varit regular i säsong 6 men att när de inte fick någon så klämde Joss in henne i säsong 5 istället. Det måste väl betyda att det fanns en plan för henne och det hade jag viljat se. För inte är det väl bara jag som tycker att Harm ändå varit ganska en dimensionel i serie, underhållande, men en dimensionell.
Sedan hade jag också viljat se en lösning på hur de skulle kunna få tillbaka Fred. Jag älskar Illyria men Freds slut och Wesleys förtvivlan är alldeles för tragisk för att jag inte skulle vilja ja en lösning på allt. Ett alternativ hade väl varit att hitta en lösning på att få tillbaka Fred och föra in Illyrias essence i en annan kropp (död kropp så de slipper ta livet av någon) och på det sättet ha kvar båda. Med rätt skådespelare som Illyria skulle det ju nämligen kunna funka.
Jag skulle ha viljat sett ett möte mellan Angel, Spike och Buffy. Kanske med A/S bråkandes och ge Buffy ett ultimatum: Who do you choose?
Något mellan dem skulle jag gillat iaf.
Sedan vet jag att allt inte ska lösas men jag absolut älskade Cordy, alltså riktiga Cordy pre-S4. Jag skulle vilja fått tillbaka henne på något sätt. Harm var ett bra substitut för Cordys humor och kommentarer men inte bra nog, ingen går upp emot Cordy som varit en utav mina favoriter i Bverse.
Hmm, vad skulle jag mer viljat se? Kan detta vara allt? Nej men det var ju så mycket som Angel hade kunnat utvecklas till så det måste ju finnas mer. Ja just det, Connor! Att på något sett kunna utveckla ett fint förhållande mellan honom och Angel. Det hade varit fint att få se ett riktigt father-son förhållande mellan de två efter allt som hände i S4.
Usch, det låter som att jag ville se allt bli perfekt i Angel. Men nej då, jag ville se allt detta utvecklas bara och jag älskar när båda serierna blir så mörka som möjligt så inte skulle jag vilja ha allt lyckligt. Men att bringa tillbaka Cordy på ett
svårt sätt och sedan lägga till THE DRAMA. Återfå Fred och ge
enorma konsekvenser. Ja precis på det där sättet som jag vet de hade kunnat leverera. Samtidigt så förstår jag att man inte kan göra hur som helst men man kan inte bara döda huvudkaraktärer i en sån här serie och inte få mig att inte förvänta mig en lösning
Vad mer? ..jag just det, Gwen! Det hade varit kul att se henne mer. Hon var ju inte alls med i S5, någon som vet varför? Ville de inte har med henne? Hon var förresten den som gjorde Gun mer intressant än vad han varit i hela serien nästan. Så att se hon utvecklas till regular och sedan som eventuellt love interest för Gun hade varit intressant.
Hmm... nej nu kan jag inte komma på mer. Men en sak går att konstatera, Angel var långt ifrån klart. Hade gärna sett ett mer passande, mer "lyckligt slut". Kanske hade det kunnat sluta med att Angel besegrade den "stora" apocalypsen, lyftes upp i luften á la "Skönheten & Odjuret" och blivigt mänsklig. Sedan se ett liv av möjligheter precis som
(spoiler Buffy S7) Buffy gjorde i slutet av Chosen, ståendes vid en lång väg och det dära leéndet.. Okej, det hade kanske varit cheesy men efter all smärta våra karaktärer gått igenom i serien och hade gjort ännu mer ifall den fortsatt så hade de förtjänat ett
lyckligare slut. Inte fullt ut lyckligt, men iaf så man kunde känna att
en dag...Ja, detta blev ju längre än vad jag hade tänkt. Hoppas det var någon intressant läsning som utkom från min något trötta hjärna