Ett alldeles perfekt slut på serien! Avsnittet hade nog inte kunnat göras särskilt mycket bättre. Jag är glad att slutet är så mörkt, det känns verkligen passande. Som att Angel tvingas skriva ifrån sig Shanshun. Det gör lite ont i mig att se honom göra det, men samtidigt känns det så rätt.
Angel och Lindseys sista scen är bra. "I want you, Lindsey."
Det som alla gör under sin "sista dag" känns så självklart men ändå inte förutsägbart. Det bästa är när Spike läser sin dikt och får applåder. Jag blir så glad för hans skull! Wesley med Illyria gillar jag väldigt mycket också. "There is nothing that I want".
Lorne får sin bästa scen i serien här tycker jag. "I've heard you sing". Grymt bra!
Min favoritscen i avsnittet är helt klart Fred/Wesley. Den är så fin och fick mig att gråta. Just när han säger "I missed you" och hur han säger det. Rysningar. Trots att jag älskar Wesley och inte vill att han ska dö så tycker jag samtidigt att det är skönt för honom att få göra det. Inget verkade kunna gå bra i hans liv ändå.

Slutscenen är också helt fantastisk. Jag älskar när Illyria säger "Wesley's dead. I'm feeling grief for him. I can't seem to control it. I wish to do more violence" och självklart Angels "Let's go to work". Jag är så otroligt nöjd med det slutet.
Favoritcitat:
Illyria: Would you like me to lie to you now?
Wesley: Yes. Thank you. Yes.
Betyg: Svag 10:a
Säsong 5:Helt klart den bästa säsongen för mig. Säsongen börjar inte så jättebra kanske, men det är så många bra avsnitt som väger upp för det. Angel är grymt bra för det mesta, Gunn är intressantare än tidigare och Illyria/Wesley har många fantastiska scener. Sen är jag så glad Wesley fick Fred till slut, även om det inte varade länge alls.
Harmony och framför allt Eve är inga favoriter och det är tur att de inte får så många scener sett över hela säsongen. Som jag har skrivit förut så skulle jag helst sett att Spike inte är med heller och i vissa avsnitt blir han för mycket, men han är fortfarande en fantastisk karaktär.
Topp 5:
1. Not Fade Away
2. Shells
3. You're Welcome
4. A Hole in the World
5. Damage
6,77 (bäst betyg före s3 som fick 6,59)
Vad ska jag göra nu då? Jag har i och för sig en massa att se, men det är inte alls samma sak. Tråkigt.

Men Firefly måste jag se om snart och det blir ju väldigt trevligt i alla fall.