Tyvärr så blev jag lite besviken på det här avsnittet, jag tror att jag gillade det mer förut. Men ändå så är det helt klart ett bra avsnitt och bäst hittills den här säsongen. Jag tycker om fighten mellan Spike och Angel och så är det alltid trevligt med lite tillbakablickar.
Så skönt att Spike inte är ett spöke längre! Jag älskar när han går in i dörren.

Annars så tycker jag fortfarande att författarna försöker för mycket med att göra honom rolig, vilket jag inte tycker att de gör i Buffy i samma utsträckning. Där känns det som att karaktären har mer djup och det är något som stör mig ganska mycket faktiskt. Fast självklart så blir en hel del väldigt roligt i alla fall så jag ska väl inte klaga alltför mycket och det här avsnittet är ändå ett litet steg i rätt riktning. Nu minns jag inga detaljer om vad som händer i kommande avsnitt men jag hoppas att det blir bättre och bättre.
Jag har så väldigt svårt för Eve. Hennes "kids" och alla andra smeknamn irriterar mig något fruktansvärt. I det här avsnittet får hon alldeles för många scener också. Jag tror att jag skulle kunna tycka att hon var okej med en annan skådespelerska, men nu blir jag nästan galen. Hon är faktiskt en av de karaktärer som jag stör mig mest på i hela Buffyverse, vilket jag hade förträngt. Åh vad jag önskar att hon inte var med. Att se Lindsey tillsammans med henne känns inte speciellt kul heller, men det är underbart att han är tillbaka i alla fall!
Favoritcitat:
Spike: You had a soul forced on you as a curse. Make you suffer for all the horrible things you'd done. But me... I fought for my soul. Went through the demon trials. Almost did me in a dozen times over, but I kept fighting. 'Cause I knew it was the right thing to do. It's my destiny.
Betyg: 7