Jo, behöver jag säga vad det får för betyg? Jag säger det i alla fall

LORNE: Uh, wait. So if there's only one slayer, what is little miss whack-your-head-off doing scampering around?
SPIKE: Little Sunnydale surprise.
ANDREW: 6 months ago, Buffy, Vampyre Slayer extraordinaire, had her lesbian witch make with the beaucoup de magie. One light show later...
ANGEL: All the potentials become slayers.
Det Buffyavsnittet missade jag! Attans!LORNE: Om det bara finns en vampyrdödare, vad håller fröken knasboll på med?
SPIKE: En överraskning från Sunndale.
ANDREW: För en tid sedan fick Buffy uppleva sin lesbiska dröm med beaucoup de magie.Och senare...
ANGEL: Alla blev vampyrdödare.
A bear skrev:Notervärt är även att Spike tydligen kallar Andrew för "hallick" enligt översättaren.
Är inte det Andrews roll? Eller vänta nu, det där var min lesbiska dröm.caffeineaddict skrev:A bear skrev:Notervärt är även att Spike tydligen kallar Andrew för "hallick" enligt översättaren.
IRLG! Vad som helst, Vad! Som! Helst!, för en serie med Tom Lenk som pimp!
A bear skrev:Det Buffyavsnittet missade jag! Attans!LORNE: Om det bara finns en vampyrdödare, vad håller fröken knasboll på med?
SPIKE: En överraskning från Sunndale.
ANDREW: För en tid sedan fick Buffy uppleva sin lesbiska dröm med beaucoup de magie.Och senare...
ANGEL: Alla blev vampyrdödare.
Notervärt är även att Spike tydligen kallar Andrew för "hallick" enligt översättaren.
merl skrev:Binchy, jag kollade den svenska textningen idag på min köpta dvd och jag hade samma översättningar som A bear. Helt idiotiskt.
A bear skrev:ANDREW: För en tid sedan fick Buffy uppleva sin lesbiska dröm med beaucoup de magie.
Tam skrev:A bear skrev:ANDREW: För en tid sedan fick Buffy uppleva sin lesbiska dröm med beaucoup de magie.
Tänkte sno det till signatur häromdagen men nu har du ju gjort det själv. Huge fun.
He's alive, Frodo... He's alive!
wyndham skrev:"Give me another one."
Måste bara nämna att öppningsdialogen på sjukhuset är helt underbar. Det är mycket ovanligt med bra scener som bara innehåller små biroller.
REALTOR: Hardwood floors. Central air. Original wainscoting throughout. She's a real charmer from top to bottom.
VERNON: The walls scream with the blood of the innocent.
REALTOR: I'll be in the car if you have any questions. And remember—it's a seller's market.
SPIKE: She's one of us now. She's a monster.
ANGEL: She's an innocent victim.
SPIKE: So were we, once upon a time.
ANGEL: Once upon a time.
A bear skrev:Folk klagar på Kanal 5s översättningar, men jämfört med DVD-översättningarna är de ibland mästerliga.ANDREW: För en tid sedan fick Buffy uppleva sin lesbiska dröm med beaucoup de magie.
AKS skrev:noike, jag har satt tre tior i hela mitt liv på Buffyverseavsnitt. Det är lite svårt att få det betyget, precis som det är svårt att få ettor (fyra sådana kanske det finns). Just därför är en nia ett suveränt betyg för Buffy och för Angel... through the roof.
SPIKE: Oh, for the love of— ANDREW: Spike? ANDREW: It's you. It's really you! My therapist thought I was holding onto false hope, but... I knew you'd come back. You're like... you're like Gandalf the White, resurrected from the pit of the Balrog, more beautiful than ever. Ohh... he's alive, Frodo. He's alive.
ANGEL: You're way outta your league. I'll just clear this with Buffy.
ANDREW: Where do you think my orders came from? News flash! Nobody in our camp trusts you anymore. *Nobody*. You work for Wolfram & Hart. Don't fool yourself... we're not on the same side. Thank you for your help... but, uh...we got it.
SPIKE: She's...one of us now. She's a monster.
ANGEL: She's an innocent victim.
SPIKE: So were we... once upon a time.
ANGEL: Once upon a time.
marzipan skrev:Det är mörkt. Mörker är härligt. Smärta, lidande. Händer utan armar. Mums. Gud, jag borde nog börja oroa mig lite över min mentala hälsa… Vart ska detta sluta?!
noike skrev:marzipan skrev:Det är mörkt. Mörker är härligt. Smärta, lidande. Händer utan armar. Mums. Gud, jag borde nog börja oroa mig lite över min mentala hälsa… Vart ska detta sluta?!
It's the bensåg that does it.
marzipan skrev:Bensågen.Ja, jag borde oroa mig...
noike skrev:marzipan skrev:Bensågen.Ja, jag borde oroa mig...
Hoppas jag inte. Herre gud, jag behöver inte mer att oroa mig för, och om man då ska göra det för att man hyllat bensågen?! GAH! Vågar inte ens tänka på det.
marzipan skrev:Men vad bra, då säger vi såhär: det är SUNT att hylla bensågar, kokade spädbarn och annat smått och gott!
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare