Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav Matt » tis nov 08, 2005 13:03

A bear skrev:Nä nu jä... vadå säljs inte över telefon? Vadå först till kvarn? Guskelov för blåbussar och lunchraster... hoppas det inte är alltför lång kö.

Vaddå sa de det?
jag har suttit i kö en halvtimma.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » tis nov 08, 2005 13:04

Säljs inte biljetterna över telefon?

Nu har jag bokat ivarjefall. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » tis nov 08, 2005 13:05

fyfan fyfan. efter en halvtimma i telefon. jag vill ändå inte gå på den där jävla skitfilmen.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav JoeSweden » tis nov 08, 2005 13:06

Vadå? Kommer inte Stockholmsbiljetterna att släppas över internet? Eller vad sa de? Sitter ju i Gävle jag och kan inte ta mig ner. :evil: Det är inte den information jag har fått!
Senast redigerad av JoeSweden tis nov 08, 2005 13:09, redigerad totalt 1 gång.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Matt » tis nov 08, 2005 13:09

JoeSweden skrev:Vadå? Kommer inte Stockholmsbiljetterna att släppas över internet? Eller vad sa de? Sitter ju i Gävle jag och kan inte ta mig ner. :evil:

Kärring: Förhandsvisningar kan du bara köpa på biografer.

Jag: Men vafan, till Malmö och Göteborg kan man boka på nätet.

Kärring: Men så funkar det inte här. Så sätt på dig skorna och knalla ner till en biograf.

DRA ÅT HELVETE SANDREWS
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 08, 2005 13:30

Stod vid Biopalatsets portar vid 11.25 och såg på dörren att fanskapet faktiskt öppnar vid 12.00. Det stod 11.30 på hemsidan. Gick och åt lunch och kom tillbaka vid 12 och var faktiskt lite förvånad över att jag var själv där (Gaspode?)... hur som helst var det inga problem att knalla in och köpa 8 biljetter. Tråkigt att de inte säljs över telefon för er som försökte. :(

Några fler som ska på göteborgsvisningen? Ses på måndag!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav JoeSweden » tis nov 08, 2005 13:32

Sandrews i Gävle öppnar inte förrän 17.30. :( De får bara inte vara slut då. Har svårt att vara där då också då jag precis börjat jobbet då. :evil:
Har mailat UIP om läget, så får vi se om det händer nåt.
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav JoeSweden » tis nov 08, 2005 13:37

Göteborgsvisningen verkar ha mest fart just nu. 97 platser kvar mot Malmös 137. Salongerna ska ha ca 150 platser.
Senast redigerad av JoeSweden tis nov 08, 2005 13:37, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Illyria » tis nov 08, 2005 13:37

Släpper de två städer på nätet är det ju löjligt att inte släppa alla tre. Vad hindrar det? Och att sen inte ens ta emot bokningar per telefon, då blir det riktigt orättvist.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tis nov 08, 2005 13:51

Yog-Sothoth skrev:var faktiskt lite förvånad över att jag var själv där (Gaspode?)

Du var där några minuter före mig bara, 12:08 står det på min biljett att den skrevs ut :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 08, 2005 14:19

gaspode skrev:
Yog-Sothoth skrev:var faktiskt lite förvånad över att jag var själv där (Gaspode?)

Du var där några minuter före mig bara, 12:08 står det på min biljett att den skrevs ut :)

Hehe, 12.02 står det på min. Jag sprang in så fort de öppnade dörrarna, med ca 10 pensionärer i släptåg. Jag var orolig att de alla också skulle på Serenity, men tydligen skulle de bara se någon 12-film.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav A bear » tis nov 08, 2005 14:20

Nu har jag i alla fall min biljett. Jag är väldigt nöjd med att ha tillbringat lunchen med att stressa tvärsöver Stockholm och slänga i mig en Big Mac på springande fot bara för att Sandrews inte kommit ur 1800-talet än...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav JoeSweden » tis nov 08, 2005 14:40

Mitt svar från UIP!
"Tack för infon! Sandrew ska se till att det går att boka även Sthlm på nätet!" :D
Dock ingen info när. Får väl hålla koll.
Ni fick lite motion iaf. ;) Och bra biljetter inte minst.
Senast redigerad av JoeSweden tis nov 08, 2005 14:43, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Tomas » tis nov 08, 2005 14:41

Placerades också i "telefonkö" på Biopalatset, och när jag väntat aldelef för länge testade jag sedan att ringa Royal och där kom jag fram direkt. De hade inte mycket koll, men efter ett telefonsamtal fick jag höra att jag förmodligen skulle gå till en biograf.

Skyndade iväg till Biopalatset och fick biljetter 13.00. Då var det enligt dem 35 biljetter bokade (av 150) . Det var ca 1,5 timme efter att kassan öppnat så det borde finnas biljetter kvar för dem som köper i Gävle (17.30?) också även om det inte blir de bästa platserna.

Edit: Bra jobbat Joe. Håller tummarna för dig.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Matt » tis nov 08, 2005 14:47

Surt att man jobbar till 18
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav A bear » tis nov 08, 2005 14:52

Min avatar och hans kompisar får tag på Sandrewschefen:
Bild

Tack för kaffet.
Bild

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » tis nov 08, 2005 15:08

Tomas skrev:Placerades också i "telefonkö" på Biopalatset, och när jag väntat aldelef för länge testade jag sedan att ringa Royal och där kom jag fram direkt. De hade inte mycket koll, men efter ett telefonsamtal fick jag höra att jag förmodligen skulle gå till en biograf.

Då tror jag att tjejen i kassan på Royal trodde att jag var du. Hon frågade mig flera gånger om det var jag som ringde nyss. Med tanke på telefonköerna de har verkade det som en rätt konstig fråga, men hon var övertygad om att det var jag som hade ringt dit just då och ville väldigt gärna veta om det var så... och där stod jag och hoppade av otålighet och ville bara ha min biljett.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav JoeSweden » tis nov 08, 2005 15:21

Stockholm är nu uppe! Var lite ego och såg till att jag fick mina biljetter innan jag postade här. ;)
Edit: ca 85 platser kvar just nu
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Matt » tis nov 08, 2005 15:33

Plats på rad 6 :D
Im so happy right now.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav malavel » tis nov 08, 2005 15:36

Underbart JoeSweden! Hade aldrig orkat åka in bara för att beställa en biljett. Nu fick jag en plats på rad 11 med extra benutrymme. :)
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 08, 2005 16:14

Hehehe, kommer att bli tätt med recensioner på måndag vid midnattssnåret. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tomas » tis nov 08, 2005 17:55

A bear skrev:
Tomas skrev:Placerades också i "telefonkö" på Biopalatset, och när jag väntat aldelef för länge testade jag sedan att ringa Royal och där kom jag fram direkt. De hade inte mycket koll, men efter ett telefonsamtal fick jag höra att jag förmodligen skulle gå till en biograf.

Då tror jag att tjejen i kassan på Royal trodde att jag var du. Hon frågade mig flera gånger om det var jag som ringde nyss. Med tanke på telefonköerna de har verkade det som en rätt konstig fråga, men hon var övertygad om att det var jag som hade ringt dit just då och ville väldigt gärna veta om det var så... och där stod jag och hoppade av otålighet och ville bara ha min biljett.

He he :P

Klockrena bilder på Sandrewschefen. Kännde likadant när Sf:s kundservice två gånger (ville ju vara säker på att de förstått min fråga rätt) sagt att jag skulle kunna boka premiärbiljetter till Star Wars i Uppsala från biljettkassan i Stockholm när den öppnade 15.00 (Jag var extra tydlig på denna punkt). Stod först i kön när kassorna öppnade och de ber mig komma tillbaks 4 timmar senare ifall jag vill köpa biljetter till en annan stad :twisted: .

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Nyx » tis nov 08, 2005 20:29

Har mina biljetter sen ca 11.31 i förmiddags! :D Har gått runt på stan och lett som en sol sen dess!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Illyria » tis nov 08, 2005 20:37

Det verkar som alla här ska gå i Sthlm eller Gbg, ingen i Malmö?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tomas » tis nov 08, 2005 20:41

Nyx var du först i kön?
Var det många där?

Edit: Flera browncoats i Malmö såg nog filmen på förhandsvisningen i slutet av september (edit#2: inte augusti).
Senast redigerad av Tomas tis nov 08, 2005 21:28, redigerad totalt 2 gånger.

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Nyx » tis nov 08, 2005 20:43

Vi var väl fem stycken som stod och väntade. Jag råkade i samspråk med en tjej som kände igen mig från Sf-bokhandeln. Var väl kanske den femte som köpte biljett. Fortfarande tokglad. :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav CheeseGuy » tis nov 08, 2005 20:53

Illyria skrev:Det verkar som alla här ska gå i Sthlm eller Gbg, ingen i Malmö?

Inte jag i alla fall. (Tyvärr känner jag ingen som är intresserad, och har ingen lust att åka till Malmö själv.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis nov 08, 2005 21:02

Tomas skrev:Flera browncoats i Malmö såg nog filmen på förhandsvisningen i slutet av augusti.

Menar du filmfestivalen i Lund i slutet på september? Jag vill då se filmen igen och eftersom den bara kommer gå i Malmö sen också kan jag lika bra se den nu. Skiter i om ingen vill se den med mig. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » tis nov 08, 2005 21:30

Har precis bokat i Malmö. Ingen större åtgång där inte, så man fick ordentlig plats på rad 6. 8)
kanske skulle köpa ett par till så man kan sträcka ut sig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav JoeSweden » tis nov 08, 2005 23:14

Platser kvar kl 22.00 tisd 8/11:
Göteborg: 67 av 149
Malmö: 125 av 140 :(
Stockholm: 51 av 150
Användarvisningsbild
JoeSweden