Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav Tinwiel » sön okt 09, 2005 0:49

Så vad tycker ni om filmen då? Jag vågar inte gå in i recensionstråden igen, eftersom den verkar vara full med spoilers.. Eller förresten, ni behöver inte säga, jag kommer att se filmen ändå.

Åh nej, kom nyss på att jag kommer ju att vara i Kramfors nästan hela hösten. Inget internet och inga biopremiärer! :eek: Hoppas dom visar den i Härnösand..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön okt 09, 2005 0:58

Vi verkar vara överens om att det var en jäkligt bra film, finns mer om det några sidor bak :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav JoeSweden » sön okt 09, 2005 1:03

AKS skrev:Det ser inte bra ut alls för Serenity... :(

http://boxofficemojo.com/daily/chart/?s ... -07&p=.htm

Andra plats på UK-biotoppen dock. http://forum.cantstopthesignal.co.uk/sh ... php?p=9981

Är inte riktigt orolig än då siffrorna är "Estimates" , beräkningar,de riktiga siffrorna släpps på måndag. På sidan 2 i ovanstående länk för cantstopthesignal finns en väldigt intressant arikel om "boxoffice" siffror.
Bla detta:
"These numbers tell the story. Ticket sales from theaters provided 100 percent of the studios’ revenues in 1948; in 2003, they accounted for less than 20 percent. Instead, home entertainment provided 82 percent of the 2003 revenues. In terms of profits, the studios can make an even larger proportion from home entertainment since most, if not all, of the theatrical revenues go to pay for the prints and advertising required to get audiences into theaters. (Video, DVDs, and TV have much lower marketing costs.)"

Så se till och inte vela och vänta på "special Edition" av DVDn! Be a Browncoat! Köp båda! :D

Vi kommer att få våra uppföljare, men det ser dystert ut för mer än 5 kopior på bio här hos oss måste jag medge. Hade dvdboxen släppts i Sverige och sålt bra hade det varit en annan femma.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Tinwiel » sön okt 09, 2005 11:48

Jag såg Joss, Nathan och Summer alldeles nyss på MTV. Dom var med i nåt TRL-liknande, och deltog i nån fånig tävling. Snacka om att jag blev förvånad när jag zappade mellan kanalerna. Nämen titta.. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön okt 09, 2005 11:56

Verkar vara TRL UK, men det är slut nu. Det var ju premiär i UK för Serenity nu, foton från premiären.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön okt 09, 2005 12:15

Illyria skrev:CheeseGuy: jag letar också efter en bra affär för den boken, du vet inte någon annan? Slut i lager hos Amazon UK också...

Jag har kollat Pricerunner, och Sunday Books verkar ha den, men de är klart dyrare än AdLibris (i allmänhet dessutom, och jag ska nog beställa lite andra böcker också) och jag har inte en aning om hur bra de är i övrigt. Som det ser ut nu väntar jag tills AdLibris får in den igen.

Angående box office-sifforna: det ser ju ändå hyfsat ljust ut i England, så då kanske det finns en liten chans att vi får fler än fem kopior. Sen kommer den som sagt (femtioelva gånger typ) garanterat att sälja enormt mycket på DVD, men då är ju frågan om Universal i så fall kanske vill satsa på en direkt till DVD-uppföljare.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön okt 09, 2005 12:21

Rätt mycket dyrare också, jag får vänta på AdLibris jag med, eller om Amazon får in den igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » sön okt 09, 2005 21:58

Var det någon som såg Whedon, Fillion och Glau på MTV imorse? Flickvännen såg det men jag missade det.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » sön okt 09, 2005 22:01

Yog: testa läs tre inlägg upp ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » mån okt 10, 2005 9:49

Whoa! Nu finns det tydligen ett Serenity-RPG också. Upptäckte det nyss när jag slentrianbläddrade på SFbok.se. Som den verse-nörd jag är lär det bli ett inköp eller åtminstone en .pdf (dessutom är ju omslaget sjukt snyggt).
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Rombat » mån okt 10, 2005 10:03

RalfiParpa skrev:Whoa! Nu finns det tydligen ett Serenity-RPG också. Upptäckte det nyss när jag slentrianbläddrade på SFbok.se. Som den verse-nörd jag är lär det bli ett inköp eller åtminstone en .pdf (dessutom är ju omslaget sjukt snyggt).

Det ska finnas i min hylla inom en snar framtid, det svär jag vid allt som är heligt!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav CheeseGuy » mån okt 10, 2005 12:51

Yes! Serenity fick förstaplatsen i UK för helgen!

Förutom att det bara är allmänt härligt så kanske det kan innebära fler kopior här? När de bedömer en films möjligheter här i Sverige så känns det ju som att framgångar i England borde vara viktigare än i USA. (Fast det är en ren spekulation förstås - jag har absolut inte en aning.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 13:36

Yay! Finns en anledning till att man är anglofil... och det är inte popmusiken. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån okt 10, 2005 13:42

Bra gjort UK! Jag hoppas detta kan betyda positiva saker för filmen i Sverige :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » mån okt 10, 2005 15:18

Heja England!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » tis okt 11, 2005 12:21

Illyria skrev:CheeseGuy: jag letar också efter en bra affär för den boken, du vet inte någon annan? Slut i lager hos Amazon UK också...

Fast nu ser jag att det står "Availability: usually dispatched within 1 to 3 weeks.". Går det att lita på? För då känns det som att jag lika väl kan beställa därifrån, eftersom jag inte har en aning om när AdLibris får in den. Om det tar tre veckor, men att jag vet att jag får den då, känns det okej. Dessutom kan jag passa på att beställa lite filmer också.

Apropå Amazon så ligger Firefly på plats 10 på bästsäljarlistan på amazon.co.uk och 4 på amazon.com.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav JoeSweden » tis okt 11, 2005 15:09

SENASTE NYTT!:
Är att det inte har hänt nåt nytt alls... :(
Mailade just till UIP och det är fortfarande inget klart med premiären, SF eller nånting. Hoppas det inte drar ut på tiden så att datumet blir flyttat bara.
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Illyria » tis okt 11, 2005 17:34

CheeseGuy skrev:Fast nu ser jag att det står "Availability: usually dispatched within 1 to 3 weeks.". Går det att lita på?

Jag vet inte, därför tvekar jag. Det är en beställningsvara, de har den inte i lager, känns inte helt bra då.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre okt 14, 2005 17:10

Illyria: den finns i lager nu, både på Amazon och AdLibris.

Edit: inte på Amazon nu längre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre okt 14, 2005 19:47

Konstigt, jag hade lagt den på bevakning på AdLibris, men inget mail... Men nu ska jag beställa ivarjefall, tack. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav latarmig » fre okt 14, 2005 22:38

Oops, jag slog på "Serenity" på Amazon och fick upp den här dvd:n.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 95-1094030

"Synopsis
Relax in front of the exquisite sights of England's breathtaking scenery. Accompanied by natural sounds and music, enjoy the views of the lakes, the peaks, the moors and the dales."

Det lustiga var att alla som köpt den dvd:n också köpt Joss Whedon-prylar. Det blir nog viss förvåning när grejerna kommer. ]]:-[
latarmig
Big Bad

Inläggav JoeSweden » lör okt 15, 2005 1:54

Jaha. Serenity kommer nu troligen inte att gå upp på SF, all information om den är nu borta från SF.se och i deras interna info. Det är nu tydligen Astoria Cinemas som det förhandlas med. Mitt svar från UIP var att de ännu inte vet vilken kedja som kommer att visa den. Tog kontakt med Astorias programavdelning idag, men svaret från dem var att Serenity ännu inte har något premiärdatum i Sverige, men att jag skulle hålla utkik!?

Så nu står man här mittemellan som ett stort :?: och vet ingenting och hoppas verkligen att det med Astoria kanske blir fler kopior, men också att det inte innebär någon försening. Men det börjar bli tajt nu om det fortfarande är den 25e som gäller.

Om bara Fantastisk Filmfestival hade haft försäljning över nätet så hade jag gladeligen åkt dit. Börjar fundera på hur mycket en flygbiljett till London kan kosta med Ryan Air eller så....
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav JoeSweden » lör okt 15, 2005 1:58

Hmmm. 259 kr enkel resa månd -torsd. Det blir ju dyrare att ta sig till Skavsta. Varför inte?
" Vad gjorde du igår då? - Tja jag åkte till London för att se en film" :D
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav JoeSweden » lör okt 15, 2005 2:07

CheeseGuy skrev:Yes! Serenity fick förstaplatsen i UK för helgen!

Förutom att det bara är allmänt härligt så kanske det kan innebära fler kopior här? När de bedömer en films möjligheter här i Sverige så känns det ju som att framgångar i England borde vara viktigare än i USA. (Fast det är en ren spekulation förstås - jag har absolut inte en aning.)

Härlig läsning: Topplistan i England
1:a plats trots 56 biografer färre än Pride and Prejudice! :D
Ska bli kul att se hur den ser ut efter den här helgen. Wallace and Grommit har man ju ingen chans emot förstås. :?
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav RalfiParpa » lör okt 15, 2005 6:18

Finns en rip ute nu i åtminstone anständig kvalité: Serenity.TS.SVCD-Centropy. Förmodligen vill de flesta här vänta på något bättre men jag tog mig ändå friheten att slänga upp en sample:
Högerklicka, välj 'spara som'
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav karykh » lör okt 15, 2005 10:34

Huuuärgha. En av de sämsta Telesyncs jag sett, såg ut som en sån där 3d-film som man ska ha glasögon till. :D

EDIT: Bra att du la upp den ändå Ralfi...
Senast redigerad av karykh lör okt 15, 2005 12:45, redigerad totalt 1 gång.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Tomas » lör okt 15, 2005 11:20

Tror det bara är FUCK:s release som inte blivit nuked ännu och det är en cam. Centropys release har bl.a. för låg bitrate.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav eynosh » lör okt 15, 2005 11:21

Det finns inget anständigt med en TS.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav JoeSweden » lör okt 15, 2005 12:52

Tänker inte se den på detta viset. Det är ju på bio vi ska få se den eller hur!! :)
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav madskellig » lör okt 15, 2005 13:02

Astoria cinema, är det Sandrews eller? För annars finns dom inte i Umeå :(

Att flyga till Stockholm för att se den känns överkomligt, men England blir nog lite för dyrt...
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly