Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav OPIOO » fre apr 29, 2005 15:42

Dagens Penny Arcade handlar om Serenity.
Känns som väldigt bra publicitet för filmen, PA är ju en sjukt stor och populär serie.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav Peak » mån maj 02, 2005 23:02

Har nån länkat till den här recensionen på Serenity än? (Orkar inte kika igenom hela tråden): http://www.leesmovieinfo.net/Article.php?a=693

Mannen som recenserat verkar inte veta mycket om vare sig Joss eller Firefly.. ;)
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 02, 2005 23:24

Peak skrev:Har nån länkat till den här recensionen på Serenity än? (Orkar inte kika igenom hela tråden): http://www.leesmovieinfo.net/Article.php?a=693

Mannen som recenserat verkar inte veta mycket om vare sig Joss eller Firefly.. ;)

Personligen tycker jag det är intressant det han säger, att han efter att ha sett filmen fortfarande inte förstår något. Detta är något jag har varit orolig över från början; hur mycket förkunskap krävs? Detta är förstås inget problem för oss, men man kan jämföra det med hur många tycker att Star Trek-filmerna är så dåliga, delvis för att de inte är insatta i bakgrunden och relationerna mellan karaktärerna. Det vore ju kul för Joss och gänget om Firefly-historien fick ett erkännande bortom oss insatta galningar.

Vad han säger om effekterna är jag lite tveksam till dock, alla har ju sagt att de är bra, och i trailern ser det OK ut.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » mån maj 02, 2005 23:44

Jag slutade läsa efter det första stycket (jag blir lätt förbannad över idiotiska recensioner)...

Angående effekterna: Jag förstår inte riktigt varför de flesta (fans i alla fall) tycker att effekterna är så fantastiska. I trailern ser de som sagt OK ut (recensentens jämförelse med Chronickles of Riddick låter faktiskt rimlig), men inte mer. (Inte för att det är jätteviktigt (se bara på serien, eller Buffy/Angel), och jag är övertygad om att de används på ett bra sätt.)

Just det, här är en till, spoilerfri recension: http://www.darkworlds.com/ls/art_18008.html. Det intressanta är att de tydligen inte har ändrat mycket alls på filmen sedan visningen i december. Ett par scener har klipps bort, men att alla viktiga händelser är kvar. Det innebär rimligtvis att Universal är nöjda och att vi får se filmen (i stort sett) som Joss hade tänkt sig.
Senast redigerad av CheeseGuy mån maj 02, 2005 23:53, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » mån maj 02, 2005 23:52

CheeseGuy skrev:Angående effekterna: Jag förstår inte riktigt varför de flesta (fans i alla fall) tycker att effekterna är så fantastiska. I trailern ser de som sagt OK ut (recensentens jämförelse med Chronickles of Riddick låter faktiskt rimlig), men inte mer. (Inte för att det är jätteviktigt (se bara på serien, eller Buffy/Angel), och jag är övertygad om att de används på ett bra sätt.)

Beror på vad man jämför med. Effekterna såg klart bättre ut än skräpet George Lucas använde i Episode I -- det viktiga är inte hur flashiga och fotorealistiska de är utan hur de interagerar med resten av omgivningen. Och det verkar faktiskt fungera så...

Angående recensenten så gav han Signs ett A+. Signs! Och kallade det ett mästerverk. Mannens åsikter är fullständigt värdelösa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis maj 03, 2005 0:01

Yog-Sothoth skrev:Personligen tycker jag det är intressant det han säger, att han efter att ha sett filmen fortfarande inte förstår något. Detta är något jag har varit orolig över från början; hur mycket förkunskap krävs? Detta är förstås inget problem för oss, men man kan jämföra det med hur många tycker att Star Trek-filmerna är så dåliga, delvis för att de inte är insatta i bakgrunden och relationerna mellan karaktärerna. Det vore ju kul för Joss och gänget om Firefly-historien fick ett erkännande bortom oss insatta galningar.

För det första; om Serenity inte hade fått någon sågning av det här slaget, då hade jag faktiskt blivit orolig. Jag blir skeptisk när det är något alla gillar.
För det andra; jag har läst åtminstone ett par recensioner av personer som kommer från en Firefly-fri bakgrund och älskade filmen. Dessutom skriver ju den här killen vi pratar om nu att han inte kunde med Buffy av i stort sett samma anledningar som han sågade Serenity. Så jag har svårt att ta den här recensionen helt på allvara. Han verkar ha missat en del.

I vilket fall som helst tror jag inte vi behöver vara oroliga ännu. Finns fortfarande alla möjligheter till mainstreamsuccé.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons maj 04, 2005 22:45

Leksaker!

Bild

Alltså, det går inte göra dockorna fulare och mer fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 22:49

Muahahaha! Jayne är vindögd! (Eller i alla fall väldigt... stirrig.)

Men betyder detta (jag hasade mig hit från VM-tråden) att du tycker att malavel är fel och ful?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons maj 04, 2005 22:56

AKS skrev:Men betyder detta (jag hasade mig hit från VM-tråden) att du tycker att malavel är fel och ful?

Nej. Inte för att jag kommer ihåg hur malavel ser ut, men mer som om han har samma fastfrusna ansiktsuttryck av förvirring som Mal-dockan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 22:58

:D Med tanke på malavels senaste inlägg i VM-tråden så var det oerhört passande med dessa dockor... Sorry, malavel. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Emily » lör maj 07, 2005 14:18

Tittade just trailern. Ler bara fånigt och drömmer mig bort...
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion

Inläggav Tomas » tis maj 10, 2005 1:37

Nya nya recensioner av Serenity och RotS på AICN.

Båda är (till stor del) possitiva och mycket välskrivna.

Innehåller dock några spoilers...
http://www.aint-it-cool-news.com/display.cgi?id=20185
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » tis maj 10, 2005 17:34

Sånt här är alltid lika roligt att läsa. (Även om jag ser fram emot RotS också.)

Tomas: Hur mycket spoilar den egentligen?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Ai » tis maj 17, 2005 12:00

Kände att den här passade här bättre än i serietidningstråden:

Bild

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav AKS » tis maj 17, 2005 13:39

:D Mycket verklighetstroget.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis maj 17, 2005 18:05

Är det någon känd strip? Kul att Firefly/Serenity får allt mer uppmärksamhet av det här slaget :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ai » lör maj 21, 2005 7:01

Bild

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » lör maj 21, 2005 18:01

Hehe... riktigt klockrent, hur alla skrattar åt Joss Whedons dåliga skämt. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » lör maj 21, 2005 23:49

Riktigt bra. Hoppas bara det visar sig vara sant. ;)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » mån maj 23, 2005 14:13

En riktigt bra (och aktuell) intervju med Joss: http://www.darkworlds.com/ls/art_18242.html (Inga spoilers.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tis maj 24, 2005 15:59

FUCK

Jag har precis, av misstag (trodde att det var serien spoilervarningen gällde), läst en extremspoiler för Serenity-filmen! Gud, hjälp mig glömma!!! Pretty please?

Jag tror att jag vill gråta... (inte över innehållet i spoilern nödvändigtvis, men för att jag läste spoilern). Håll er borta från spoilers om Serenity som ni skulle hålla er borta från ett utbrott av digerdöden... helt seriöst.

Muargh!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis maj 24, 2005 16:03

AKS skrev:Håll er borta från spoilers om Serenity som ni skulle hålla er borta från ett utbrott av digerdöden... helt seriöst.

Jag har bara sett trailern. Jag läser inte ens Serenity-sidorna i SFX. Spoilers är onda, du har min sympati för otrevligheten.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » tis maj 24, 2005 16:11

Jag har läst ganska många spoilerberikade recensioner, och ingen har lärt mig mer om filmen än det man ser i trailern. Det säger en del om hur mycket de visar i trailern.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » tis maj 24, 2005 16:15

Yog-Sothoth skrev:Jag har läst ganska många spoilerberikade recensioner, och ingen har lärt mig mer om filmen än det man ser i trailern. Det säger en del om hur mycket de visar i trailern.

Trailern är ju bara action, action, action. Jag hoppas verkligen i sådana fall att de recensionerna är rätt återhållsamma med spoilers annars kommer jag bli väldigt besviken.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 16:25

Yog-Sothoth skrev:Det säger en del om hur mycket de visar i trailern.

Är väldigt glad att jag inte sett trailern, men jag hoppas inte det är hela filmen heller, Firefly är ju mer än bara action.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tis maj 24, 2005 17:03

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:Jag har läst ganska många spoilerberikade recensioner, och ingen har lärt mig mer om filmen än det man ser i trailern. Det säger en del om hur mycket de visar i trailern.

Trailern är ju bara action, action, action. Jag hoppas verkligen i sådana fall att de recensionerna är rätt återhållsamma med spoilers annars kommer jag bli väldigt besviken.

Vad jag menar är att man får veta grundhandlingen, man får se vissa karaktärer som man kanske inte visste skulle vara med från början, etc...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » tis maj 24, 2005 19:58

Y-S: Well, *minst* en spoiler har dina recensioner mao lyckats dölja väl. As they should...

Undras om jag kan glömma om jag skrubbar min hjärna med Svinto?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis maj 24, 2005 20:36

AKS skrev:Undras om jag kan glömma om jag skrubbar min hjärna med Svinto?

Svinto och tranbärsfanta är en bra lösning.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis maj 24, 2005 21:23

noike: Tack för tipset! Alla råd uppskattas i detta läge.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Ai » ons maj 25, 2005 0:02

AKS: Vart läste du den? Så man inte gör samma misstag alltså.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly