AKS skrev:Lite snabbt nu... Förhoppningsvis mer senare då jag kan ge en mer rättvis kommentar.
Hands of blue-snubbarna?! Jag hade velat se dem!!
wyndham skrev:Och som jag ser det är frisyren den största likheten med Jubal.
AKS, var lugn. Den växer, se om den.
wyndham skrev:JVad som hände med dom kan man läsa om serietidningarna har jag hört.
Off skrev:Hands of blue var ju överbra! Försöker du få en viss s04-onding till att vara bättre än dem wyndham? For shame...
AKS skrev:Jag tyckte att lugnet och fightstilen var väldigt lik och gav Jubal-vibbar. Utseendet var det sista jag tänkte på.
Är då filmen, sedd ensam, lika fantastisk som serien var till sin helhet? Givetvis inte. Inget budget i världen kan kompensera för möjligheten att gradvis avslöja hemligheter och etablera personligheter under en säsong. Behovet att behaga både gamla och nya tittare märks också ibland, som sagt.
Kan man sätta full poäng på en film som tampas med sådana svåra "problem"? Ja, det kan man, om den kämpar med en sådan inspirerande kamplusta som här. Från den underhållande starten, via den mardrömslika Miranda-hemligheten, fram till finalen, med sorgkantad desperation mitt under intensiv action, påminner mig filmen om seriens storhet samtidigt som den hittar sin egen ton. Jag tänker inte påstå att den är felfri men den är vad jag hoppats på. Det är, ska betonas, inte alls samma sak som en film som lismande stryker runt benen på en och vill bli omtyckt. Whedon har istället för att förse oss med ett avsnitt till tagit ut svängarna ordentligt, han har fattat beslut som han vet kommer väcka ont blod bland många tittare och det ska han ha respekt för.
Kan man sätta full poäng på en film som tampas med sådana svåra "problem"?
Tam skrev:BtVS 7x22
Det var samma känsla som med Anya. "Va? Nej! Va?" En tung känsla.
Tam skrev:Förnekelse i all ära men jag har funnit serenitet. Serenity är också ett mycket bättre namn än Firefly.
LWes skrev:En sak jag hatar med alla dvd-filmer är att när det finns borttagna scener så borde man kunna välja att se filmen med dom i, det borde alltid finnas som ett alternativ. Nu har jag inte hunnit se dom här borttagna scenerna, men att se dom separat ger mig inte direkt någonting, till skillnad från att se dom i filmen, speciellt första gången man ser filmen.
LWes skrev:Dom tar ju bort scener så fort dom antingen saktar ner tempot eller ifall dom inte behövs.
Det är möjligt att alla scener som tas bort tas bort för att göra filmen bättre, men jag skulle hellre se att filmen var 20 minuter längre med några orelevanta scener inkluderade.
Det är ju även en viss skillnad mellan att göra en film för biotittare där man inte vill att dom skall bli uttråkade o.s.v. och att göra en film för Firefly-fans som gärna kan stanna upp för att få se en fin scen mellan två karaktärer dom redan känner från tidigare och att bara se ett samtal av något slag mellan dom, vilket som sagt skulle vara tråkigt för en ovetande person som bara vill se en cool film.
Men jag har som sagt inte sett dom borttagna scenerna på den här dvd:n, men dom finns väl där av en anledning. Det brukar väl inte vara så att dom inkluderar en scen dom själva skäms över och tycker är dålig på dvd:n.
Dom filmer jag ser, vill jag se så mycket som möjligt av!![]()
På X-Men dvd:n jag har kan man faktiskt välja att se med borttagna scener, men där har dom gjort en dum grej, att en scen finns det typ en annorlunda version av så man fick se samma scen två gånger i rad (och jag tror inte jag märkte någon större skillnad) mitt i filmen, och det saktade nog ner den en del.
LWes skrev:... men att döda Book var helt onödigt. Jag ser fortfarande ingen mening i det. För att Mal skulle inse att han ska följa sin tro? Dog seriens bästa karaktär för det?
... om en karaktär är som Book så vänta tills du gett oss svaren innan du dödar honom.
LWes skrev:River: Jag gillade henne minnst i serien ... Bara en sak som att hon är den som är störst på filmomslaget och affischerna stör mig
LWes skrev:Jag kännde dock att det var väldigt tråkigt att han dog och att det var väldigt onödigt att slösa bort TVÅ regulars på en film!
Alla utom Mal var faktiskt expendible.
LWes skrev:När The Operative överlevde blev jag glad, för att det hade varit så typiskt att döda honom (nu finns han kvar för framtida bruk!)
LWes skrev:En sak jag hatar med alla dvd-filmer är att när det finns borttagna scener så borde man kunna välja att se filmen med dom i, det borde alltid finnas som ett alternativ.
LWes skrev:Det känns lite som "Skeppet heter Serenity för att filmen heter det" istället för "Filmen heter Serenity för att rymdskeppet heter det." Fast jag gillar inte heller när serier heter huvudpersonens man t.ex. "Buffy the Vampire Slayer", "Angel", "Jack and Bobby" o.s.v.
Återgå till Allmänt om Firefly
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare