Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav Zaxx » tis nov 08, 2005 23:15

Go GBG och STHLM!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav CheeseGuy » tis nov 08, 2005 23:29

Jag är lite sugen ändå... Hur är bussförbindelserna mellan Lund och Malmö?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Matt » tis nov 08, 2005 23:36

Skåningar
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Off » ons nov 09, 2005 0:33

Gah dumma dumma dumma dumma linköpings universitet som inte ligger i skåne.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav wyndham » ons nov 09, 2005 1:05

jaha, så här går det när man inte hänger på forumet tillräckligt. jag var övertygad om att man var tvungen att köpa biljetterna på plats så jag väntade i kylan tills sandrews öppnade 17.45. det blev inte de bästa av platser direkt. nåja, både jag och Tam var ju lyckligt lottade nog att se den i september, så det är väl lika bra att vi ser den från kanten den här gången... (försöker jag intala mig iaf.)
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Zaxx » ons nov 09, 2005 1:09

Vi fick nog ganska bra tror jag... 8)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 4:04

CheeseGuy skrev:Jag är lite sugen ändå... Hur är bussförbindelserna mellan Lund och Malmö?

Det går både tåg och bussar, t ex tre tåg 23:XX och ett av dem ska väl gå att hinna med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 09, 2005 8:31

JoeSweden skrev:Platser kvar kl 22.00 tisd 8/11:
Göteborg: 67 av 149
Malmö: 125 av 140 :(
Stockholm: 51 av 150

Inte så strategiskt att visa den i Malmö igen, kanske...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 9:09

Den har aldrig visats i Malmö tidigare och klart det är bra att den visas där, lika mycket som i Gbg och Sthlm.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons nov 09, 2005 11:40

Det ser nog ut som att jag sticker till Malmö ändå. Kan man boka biljetter ända fram till på måndag? (Man vet ju aldrig.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 11:58

CG: boka biljetten nu, du behöver inte hämta ut den förrän på måndag innan bion. Ångrar du dig innan dess kan du avboka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons nov 09, 2005 12:17

Låter vettigt iofs. Någon som vilka platser som är bäst?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons nov 09, 2005 14:44

Sådär, nu har jag bokat. Någon mer än mig, Rombat och Illyria som ska se den i Malmö?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 09, 2005 15:17

Illyria skrev:Den har aldrig visats i Malmö tidigare och klart det är bra att den visas där, lika mycket som i Gbg och Sthlm.

Men nån skrev ju förut att den har visats på nån filmfestival i Lund (inte långt från Malmö) och att anledningen till varför den säljer så dåligt är att de flesta fans där nere redan har sett den.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 15:38

Filmfestivalen har inget med nuvarande förhandsvisningar att göra, det är något helt enskilt, så varför skulle inte Malmö få en förhandsvisning då? Det är ju en av de tre stora städerna filmen kommer gå upp i. Ungefär som att jämföra med en pressvisning, varför är det då en förhandsvisning i Sthlm...

Jag ser ingen anledning att filmfestivalen skulle påverka speciellt mycket
1. Det var svårare att få tag på biljetter, folk från hela landet åkte dit för att se den
2. Det var i september
3. Jag vill ivarjefall se den igen

Och den enda som sagt något om att filmen skulle sälja sämre pga filmfestivalen är du?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 09, 2005 16:19

Illyria skrev:Och den enda som sagt något om att filmen skulle sälja sämre pga filmfestivalen är du?

Ta't lugnt nu, jag försökte bara komma med en förklaring till varför den säljer dåligt. Klart jag vill att folk ska gå och se den i Malmö också.

Efter att någon ställde sig frågande till varför Malmö sålde dåligt:
Tomas skrev:Flera browncoats i Malmö såg nog filmen på förhandsvisningen i slutet av september (edit#2: inte augusti).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav gaspode » ons nov 09, 2005 16:41

Det är väl mer än rimligt att anta att möjligheten att redan ha sett filmen på filfestivalen i Lund påverkar biljettåtgången i malmö? Särskilt när man ser att biljettåtgången där är såpass mycket sämre..

Tråkigt dock, för man kunde ju hoppats på en motsatt effekt för att folk i skåne som redan sett Serenity hade haussat den för sina kompisar lite.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 17:27

Yog-Sothoth skrev:Efter att någon ställde sig frågande till varför Malmö sålde dåligt:

Det var ju jag som frågade om någon mer här på forumet skulle gå i Malmö, inget om någon försäljning.

Jag ser faktiskt ingen anledning till att försäljningen skulle gå så mycket sämre. Visningen var slutsåld, flyttades till en större sal tom (dubbelt antal platser mot nu), borde visa på ett intresse istället. Jag tror det beror på få vet om förhandsvisningarna, de som är mest aktiva på nätet och vet om premiären osv, bor i andra delar av landet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons nov 09, 2005 18:51

Rombat skrev:Har precis bokat i Malmö. Ingen större åtgång där inte, så man fick ordentlig plats på rad 6. 8)
kanske skulle köpa ett par till så man kan sträcka ut sig.

Hur tar du dig dit? Om du befinner dig i Växjö i samma veva? För hey, om du kör och man kan tjäna pengar på samåkning känns det som en trivsam idé :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav carre » ons nov 09, 2005 20:23

jaha, man kanske ska boka en biljett...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Rombat » tor nov 10, 2005 20:45

adolvsson skrev:
Rombat skrev:Har precis bokat i Malmö. Ingen större åtgång där inte, så man fick ordentlig plats på rad 6. 8)

Hur tar du dig dit? Om du befinner dig i Växjö i samma veva? För hey, om du kör och man kan tjäna pengar på samåkning känns det som en trivsam idé :)

Ska antagligen ta tåget ner. Har ingen bil längre. :cry: Men varför inte plågas på ett tåg i två timmar, kan bli trivsamt det med? Dyrare, men trivsamt. Och vad gäller hemresa så vet jag ännu inte hur fan jag ska lyckas. Får väl hänga på centralen till 05:48-tåget går hem. Fint med seminarium klockan 8 dagen efter.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » fre nov 11, 2005 15:15

Rombat skrev:
adolvsson skrev:

Ska antagligen ta tåget ner. Har ingen bil längre. :cry: Men varför inte plågas på ett tåg i två timmar, kan bli trivsamt det med? Dyrare, men trivsamt.

Tåg är väldigt trivsamt, jag älskar att åka tåg. Fast jag älskar också billigare alternativ om dom finns. Jag är bara kräsen om det inte kostar. Snoogans!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » lör nov 12, 2005 0:44

Universal Announce Australia’s Serenity DVD Release
Here at Universal Pictures Australia we are very excited to be planning the DVD release of Serenity, which is scheduled for February 8, 2006. The Australian version of the DVD will be unique from other countries, in that it will feature some additional pieces of bonus content that will not appear on the US version. We are in the process of finalising the extra content and we will let you know exactly what you will find on the Australian DVD shortly. We are also looking at creative options for some special packaging and we will also update you on this in the near future. Rest assured though that we will be delivering a unique DVD for this market!

Låter som ett intressant alternativ till R1, väntar med spänning på hur förpackningen kommer se ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav mattek72 » lör nov 12, 2005 13:11

Filmen finns på thepiratebay
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav A bear » lör nov 12, 2005 13:51

mattek72 skrev:Filmen finns på thepiratebay

Som TeleCine ja. Om ni ska tanka ner den, vänta åtminstone tills det kommer en screener el dyl... den är så snyggt filmad att ni missar halva filmen om bilden är kass.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Nyx » lör nov 12, 2005 14:08

Nu finns det bara 6 biljetter kvar till förhandsvisningen i Stockholm! Hoppas alla redan har bokat så ses vi där! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav poser » lör nov 12, 2005 15:27

A bear skrev:
mattek72 skrev:Filmen finns på thepiratebay

Som TeleCine ja. Om ni ska tanka ner den, vänta åtminstone tills det kommer en screener el dyl... den är så snyggt filmad att ni missar halva filmen om bilden är kass.

TeleCine är en rip från en digital kopia och är ofta bättre än en screener.

A telecine machine copies the film digitally from the reels. Sound and picture should be very good, but due to the equipment involved and cost telecines are fairly uncommon. Generally the film will be in correct aspect ratio, although 4:3 telecines have existed. A great example is the JURASSIC PARK 3 TC done last year. TC should not be confused with TimeCode , which is a visible counter on screen throughout the film.

Sen finns det iofs jävligt ruttna TC:s också.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » lör nov 12, 2005 15:35

Se den på bio! Annars vänta på en bra kopia, borde ju komma om ca en månad.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » lör nov 12, 2005 18:09

Illyria skrev:Se den på bio!

Det är ju knappast så att man inte vill se den på bio utan snarare att man inte har möjlighet. För mig att flyga till Stockholm bara för att sen den blir väldigt dyrt. Men jag har i och för sig inte gett upp hoppet om att den kommer till Luleå senare (men det kan handla om flera månaders väntan). Eller åtminstone till Umeå som är betydligt billigare att ta sig till.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » lör nov 12, 2005 18:33

Och därför skrev jag "vänta på en bra kopia". För det är filmen värd, att den åtminstone kan ses i så bra kvalitet som möjligt.

Jag pratar alltså som en dvd-rip som lär komma när R1an släpps.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly