sus@n skrev:Jag håller faktiskt med Latarmig (även om Cordy är en av mina favoritkaraktärer). Speciellt idén med att Angelus skulle ha dödat henne.. jag hade älskat att se Angel ha skuldkänslorna.
Angelus som dödar Cordy det skulle ha blivit vansinnigt intressant kanske skulle man posta det some en challenge på någon bra fanfic site.
Nea skrev:Jasmine-arcen är tyvärr den tristaste och mest icke-logiska, osammanhängande historien i Whedon-versen, och en av de största anledningarna till att säsong 4 hamnar längst ner på min rangordning av säsongerna. Plus Cordelia/Connor då, alltså.
JRT skrev:Nea: Kan inte hålla med om att Jasminearcet är det tråkigaste i hela Buffyverse. I den kategorin slår inget Adam/Initiativearcet i Buffy s4...
VelocityBoy skrev:Jag är benägen att hålla med... det finns dock många väldigt bra inslag i säsongen som jag gillar; förhållandet mellan Wes och Lilah (en utav de bästa sakerna i hela Whedon-verse), Dark Wes överhuvudtaget, Faith och Angelus, tuffa Fred och den fina avslutningen på säsongen men faktum är att när jag skulle se om Angel i somras så fastnade jag på "Apoclapyse nowish" och såg aldrig något mer... och det är nog inte ett så bra omdöme (iofs hade jag den då i ganska färkskt minne ifrån just när jag fick boxen men ändå).
Nea skrev:Fighten mot The Beast i Apocalypse Now är en av mina favorit-scener i denna säsong (Wesley! Wesley! Wesley!).
Johannah skrev:Säsong fyra är efter att jag bara sett den en gång, inte en favorit hos mig. Jag ville så gärna att så mycket hade gått annorlunda.
VelocityBoy skrev:och du gillade inte s5, för att vara ett så stort Angel fan (som du har gett intryck av att vara) så är du väldigt hård mot din älsklings serie
Johannah skrev:Men vi får se hur jag upplever saker och ting när jag är färdig med min omtitt.
VelocityBoy skrev:och du gillade inte s5, för att vara ett så stort Angel fan (som du har gett intryck av att vara) så är du väldigt hård mot din älsklings serie ;)
Willowtree skrev:Nu håller jag på och ser om säs 4 (efter att ha sett säs 5 som inte förklarade nåt) , men jag fattar inte hela Cordy grejen ändå. När blev hon Jasmine (eller vem det nu var som styrde henne)? Var det bara fejk när hon tappade minnet? Eller var det helt enkelt Cordy utan minne? Blev det Jasmine när hon fick tillbaka minnet?
VelocityBoy skrev:Noike: visst är det bra om man är kritisk men det är lite märkligt om man inte gillar sin favorit serie(vilket det nästan lät som att Johanna gjorde).
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare