3x06 Billy

Säsong 3-debatter

Betygsätt Billy

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
0
Inga röster
6
2
6%
7
7
21%
8
14
42%
9
7
21%
10
2
6%
 
Antal röster : 33

Inläggav AKS » tis jul 24, 2007 1:42

Det förvånar mig att jag tycker att detta avsnitt är bäst hittills i säsongen och bäst på bra länge i serien. Antagligen sen Epiphany. Jag har aldrig varit så förtjust i detta avsnitt, i alla fall inte i mina minnen av avsnittet, så det var en "trevlig" överraskning. Jag sätter trevlig inom citationstecken för inte är det ett lättsamt avsnitt direkt.

Det jag kommer ihåg av avsnittet som antagligen gör att jag ser det som "dåligt" då jag tänker tillbaka på det är den utdragna "jaktscenen" på hotellet. Jag älskar den första scenen med misogyne Wes och Fred -- så äcklig och obehaglig -- men jakten i hotellet gillar jag inte alls. Ungefär som jag inte gillar en motsvarande scen i Buffyavsnittet Helpless.

Det är definitivt Wes som gör detta avsnitt för mig. Som sagt tidigare så är det under S3 han för mig blir en favoritkaraktär och det bekräftas i detta avsnitt. Hans "I'm so sorry" är så hjärtskärande och genuint att man inte kan fatta att han ens kan tro att han kan vara en ond man. Och då han gråter bakom dörren... Mitt hjärta höll på att gå sönder.

Lilahs och Cordys konfrontation i detta avsnitt är också mycket bra, rolig, men inte bara det: Cordy säger en hel del vettiga saker här och det är skönt att Lilah trots allt lyssnar. Då hon dyker upp i slutet och skjuter ihjäl Billy så är det ju inte utan att man tänker "Yes!!" i tv-soffan. :)

Så, bra avsnitt där Wes är det som tar det snäppet högre.

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tor dec 31, 2009 23:51

Det här är ett bra avsnitt, men jag hade för mig att jag gillade det ännu mer förut än vad jag gjorde nu. Vissa delar kändes lite sega.

Jag älskar Wesley här. Han har inte stuckit ut på länge tycker jag, varken varit rolig eller cool, han brukar vara antingen eller. Här är han väldigt mycket i samma avsnitt. Så obehaglig när han jagar Fred, men han har flera repliker som samtidigt är väldigt roliga, tycker jag i alla fall. "Here, honey, eat this. It's just an apple." :D Och sen tycker jag så synd om honom i slutet. Det känns som att jag har gråtit väldigt mycket till Buffy de senaste avsnitten och nu fick jag göra det här, det var nog ett tag sen. "I don't know what kind of man I am anymore." :(

Jag shippar definitivt Wesley/Fred, kanske inte lika mycket som Doyle/Cordy som jag känner väldigt starkt för, men i alla fall i närheten. Fred fungerar förresten bra i det här avsnittet tycker jag, inte alls jobbig.

Cordy gillar jag också här. Hon är väldigt cool på flygplatsen med Billy och i scenen med Lilah.

Favoritcitat:
Dylan: There was a chick here. She was cute, brunette. Well, she said that a melodramatic guy named Angel would eventually show up.
Angel: Cordelia... thinks I'm melodramatic?
Dylan: Well, you did say that you were gonna kill my cousin.
Angel: That's not melodrama, melodrama... She was here?!

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » lör jul 10, 2010 2:09

Ett riktigt bra avsnitt!
Alexis spelar så sjukt jävla bra i detta avsnitt, både när han e "bad" men även i slutscenen med Fred..
Trodde faktiskt att Billy skulle vart ännu värre och han försvann förvånansvärt tidigt i serien. :P
Betyg: 8
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare