2x04 Untouched

Diskutera Säsong 2

Huh?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
5%
5
2
10%
6
2
10%
7
9
45%
8
5
25%
9
0
Inga röster
10
1
5%
 
Antal röster : 20

Inläggav JRT » mån apr 18, 2005 10:39

Gordo skrev:En sak till jag har börjat störa mig på, Angels reaktioner på "tjejiga" saker. I First Impressions är den rosa hjälpen en stor grej och i detta avsnitt blir han förnärmad när Cordy lägger märke till sjalen.

Jag tycker det är roligt, jag. :D Trots att Angel är gammal och erfaren och inte ens särskilt rädd för att driva med sin sexualitet (se homoskämten i säsong 1 t.ex.) så är han ändå "rädd" för girly things.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav xAMNESIAx » tis apr 26, 2005 17:44

Ännu ett bra avsnitt, gillar verkligen vart S2 är på väg. Darla drogar Angel i sömnen? Inte riktigt vad jag hade väntat mig men onekligen intressant.
Gunn...han går från klarhet till klarhet. Inte nog med att han har en spännande bakgrund, han levererar en massa underbara oneliners. Är mycket glad att han är med i S2.
Beth, ovanligt djup karaktär. Hon är sjukt mäktig...hoppas att hon kommer tillbaka någon gång i framtiden. Känns som att det kan vara värt att följa upp på.

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » tor jun 30, 2005 17:40

Bethany fungerar alldeles ypperligt. Hennes bakgrund känns klyshig men ändå intressant, hennes oförmåga att kontrollera sina krafter ger en härlig twist på telekiniski temat. Jag gillar det skarp. Dessutom Lilah, detta är ju faktiskt första gången man får se henne privat, något som känns viktigt med tanke på framtiden. Jag gillar verkligen hur man låter Darla historien ligga som en täckande underhistoria i varje avsnitt. Appropå Darla, det börjar arta sig, Angel blir mer och mer osäkert och instabil. Gunn känns stabilare och stabilare, trots att jag mindes honom som mer seriös, redigt mycket oneliners och en nästan olidlig machoattityd.

Bra, mycket bra....men inte suveränt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » mån maj 22, 2006 16:01

det här tyckte jag faktistk om. Det blev spänandne ( till skillnad från många andra avsnitt) Det är oxå nytt telekini har vi inte sett i någon av serierna innan (väl?!)

Söt flicka... could eat her with a spoon :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » sön jul 15, 2007 22:14

Jag gillade detta avsnitt mer än jag kommer ihåg att jag brukar göra. Det finns en styrka i berättelsen och den där scenen då Bethany kommer in i Angels sovrum... ryys. Tjejen är helt död. Vilket kanske, som någon sagt tidigare i denna tråd, gör att slutet känns lite väl enkelt. Fast kanske ändå inte. Hon har på nåt vis kommit förbi sin far, det är hon som har makten nu och hon vet att hennes far vet det. Efter hennes barndom måste den insikten vara fantastisk.

Darla-storylinen hittills = likgiltig.

Gillar då Gunn låter lite arg då han frågar om Angel vill betala honom och sen bara "Cool". Spolade tillbaka och såg det, samt Angels fall, två gånger på raken. :)

Bra Angelavsnitt = 6 av 10.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » ons mar 25, 2009 21:38

Genom alla dessa år har jag aldrig förstått "Mr. Bills"-skämtet men har alltid tyckt att det är jätteroligt. Googlade upp vad det var för nåt idag. En SNL-referens. Hur kul var det.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tam » ons mar 25, 2009 21:42

wyndham skrev:Genom alla dessa år har jag aldrig förstått "Mr. Bills"-skämtet men har alltid tyckt att det är jätteroligt. Googlade upp vad det var för nåt idag. En SNL-referens. Hur kul var det.

Fattar vad du menar. Lite som:

Two atoms are walking down the street and they run in to each other.
One says to the other.
"Are you all right?"
"No, I lost an electron!"
"Are you sure?"
"Yeah, I'm positive!"

Hur kul är det.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » ons mar 25, 2009 21:43

Skitjul ju! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tinwiel » sön mar 29, 2009 18:39

Haha, det var roligt! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Echolls » sön dec 13, 2009 17:01

Bra avsnitt. Jag gillar Cordy och Wesleys tjafsande och storyn med Bethany är helt okej. Fast det kan nästan kännas lite tråkigt att se om den här typen av avsnitt där sådana här gästkaraktärer tar stor plats, även om det självklart alltid finns scener som är värda att göra det för.

Favoritcitat:
Cordy: You can't fire me. I'm vision girl.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare