2x18 Dead End

Diskutera Säsong 2

Betygsätt Dead End

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
9%
7
4
17%
8
11
48%
9
4
17%
10
2
9%
 
Antal röster : 23

Inläggav Tea » tor maj 25, 2006 15:59

wow.. bra... kunde icke slita ögonen från duken... ( ja duk.. tittade på duken, det är roligt att se David när leendet är lika stort som mitt soffbord :P)

Ps. David är väldigt söt när han ler.

Hoppas de hittar en likvärdig Lindsay snart.. det är den andra karaktären som jag älskat som sticker...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 1:18

Det enda jag kom ihåg innan detta avsnitt var att Lindsey lämnade LA och "evil hand". Kul att se igen mao även om jag kände igen alla scener då jag såg dem naturligtvis, men det var mycket jag inte kunde utantill, s.a.s.

Detta avsnitt har några riktigt roliga Angel-scener och Lindsey-scener. Mycket har citerats redan, men det skadar inte att göra det igen.

WES: The karaoke bar.
GUNN: Angel's gonna sing?
CORDY: Isn't there some other way?
WES: There has to be. Think, damn it!!
ANGEL: Hey, what?


LINDSEY: That is my lead! You're choking my lead!
ANGEL: "He's my lead!! He's my lead!!" What, we're at a school yard here?


Lindseys min efter detta är guld. Spolade tillbaks och kollade en extra gång. :D Angel är som bäst i såna här scener och då han får vara avundsjuk och missunsam som i karaoke-scenen där han inte aaaaalls kan förstå hur man kan tycka att Lindsey sjunger bra.

Sista scenen är också väldigt bra och kronan på verket är "COPS SUCK". Naturligtvis är även "evil hand"-scenen på W&H bra.

Överlag ett underhållande avsnitt. Jag gillar att synerna börjar påverka Cordy och att det föranledde ett Doyle-omnämnande!

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre jul 20, 2007 1:23

AKS skrev:Angel är som bäst i såna här scener och då han får vara avundsjuk och missunsam som i karaoke-scenen där han inte aaaaalls kan förstå hur man kan tycka att Lindsey sjunger bra.

Avundsjuk, småaktig, fåfäng och allt med precis rätt mängd mindervärdeskomplex.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 1:28

Hear, hear!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön dec 27, 2009 22:03

Lindsey är ju en av mina favoriter, så jag har alltid gillat det här avsnittet. Tråkigt att han är borta nu.

Min favoritscen är nog den i karaokebaren. Först så sjunger Lindsey grymt bra och sen är Angel helt underbar där. Han har en del roliga repliker i avsnittet, jag älskar "He's *my* lead! He's *my* lead!" också. :D Lindseys gester och ilska i den scenen skrattar jag också alltid åt, som när han säger: "You got no business..!"

Favoritcitat:
Angel: What is that? Rock? Country? Ballad? Pick a style, pal.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » fre jun 18, 2010 17:04

Har inte mycket att tillägga om detta avsnitt..
Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare