1x08 I Robot, you Jane

Här pratar vi mest om Säsong 1

Hur rädd är du för Moloch när du öppnar mail?

1
4
7%
2
9
16%
3
8
14%
4
10
17%
5
7
12%
6
8
14%
7
6
10%
8
2
3%
9
1
2%
10
3
5%
 
Antal röster : 58

Inläggav Pazuzu » sön nov 28, 2004 19:13

Fram till att Moloch gestaltar sig som en robot, är historien hyfsad. Lite av charmen ligger i att det är så föråldrat, titta bara på den bärbara datorn som killen i trappan har. :D Trots det blir slutresultatet inte mycket att hänga i julgranen och mitt betyg blir en 4:a.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Lipton » ons dec 08, 2004 7:16

Nej det här blev inte bättre andra gången man ser det. Roboten är så tråkig, det mesta är tråkigt.
Replikerna och ansiktsuttrycken i slutscenen är dock hur kul som helst.

Spoiler resten av serien.
De vet inte hur rätt de har, stackarna. Det är de som gör minerna så roliga.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav xAMNESIAx » lör dec 11, 2004 2:21

Inte så dåligt som jag minns det. Tycker nog mer illa Teachers Pet. En 5:a.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav caffeineaddict » lör dec 18, 2004 21:34

Jag är lite för datanördig för att inte störa mig på alla klantuselt felaktiga datordetaljer. Intressant goof förresten att när vi klipper från att "Moloch" tittar på infon om Buffy, till att Fritz (LOL!) gör det så blir hon ett år äldre. På Molochs skärm står det att hon är född 80-10-24, men enligt texten på Fritz (LOL!) skärm är hon född 79-05-06. Och det ska vara samma grej de tittar på. Huh?

Min teori: när avsnittet spelades in så skulle det stå att Buffy var född 79 så att åldern blev rätt, men när avsnittet sedan försenades mer än ett halvår så fick de ändra i efterhand så hon var född 80 istället, men de missade att göra det på Fritz (LOL!) skärm. Eller så kunde de helt enkelt inte få tillbaka skådisen som dyker upp i samma bild.

Fortfarande rätt ruttet avsnitt. Moloch är så überlöjlig. Men visst, vissa repliker äger ("To read makes our speaking english good") och Giles & Jenny är ju alltid underbara tillsammans. Femma eller låg sexa. Ett av de sämsta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav latarmig » ons dec 22, 2004 4:43

caffeine: Dessutom är hon Sophomore på den första skärmbilden och Senior på den andra.

Det här snabba replikskiftet när Buffy först får reda på att Willow börjat träffa någon är sött:
Buffy: Does he go here? What’s his name? Have you kissed him? What’s he like?
Willow: No. Malcolm. No, and very nice.

Dessutom älskar jag Giles försvarstal för de gamla dammiga böckerna:
Ms. Calendar: Honestly, what is it about them that
bothers you so much?
Giles: The smell.
Ms. Calendar: Computer’s don’t smell, Rupert.
Giles: I know! Smell is the most powerful trigger to
the memory there is. A certain flower or a, a whiff of
smoke can bring up experiences. . . long forgotten.
Books smell. Musty and, and, and, and rich. The
knowledge gained from a computer, is, uh, it. . . it
has no, no texture, no, no context. It’s, it’s there and
then it’s gone. If it’s to last, then, then the getting
of knowledge should be, uh, tangible, it should be,
um.. . smelly.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » ons dec 22, 2004 12:24

Med andra ord är båda datumen fel då, det är väl inget nytt att 81-01-19 är satt som Buffys födelsedag.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 22, 2004 12:54

Avsnittet hade blivit så mycket bättre utan alla ostiga datordetaljer. Särskilt när Miss Calendar skall vara käck och överlägsen mot Giles med sina kunskaper, men det hon kläcker ur sig ändå bara är pinsamheter...

Såg en intervju med nån filmproducent för några år sedan som sade att majoriteten av alla som kollar på bio är helt okunniga vad gäller datorer, alltså är det viktigare att det blir spännande än helt korrekt. Jag undrar dock om det fortfarande gäller idag.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav jvc_man » sön jan 02, 2005 3:38

Mindre bra avsnitt med lite avvikande handling... Giles spelade en liten kärleksroll som jag inte vet hur det fortsätter.

Känner mig lite trött nu, har sett avsnitt 5 - 8 (dvs hela disc 2 i s1) i sträck, blev nyss klar. De två första avsnitten kändes bättre.
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Binchy » mån jan 03, 2005 9:15

Jag gillar det här avsnittet. OK det är inte ett av mina favoriter men det duger. (Inget som Mr Gud sätter sin stämpel på är ju dåligt, inget jag sett hittils i alla fall.) Jag är inte tillräckligt datanördig för att se alla felaktigheter, men skärmen där det står "Where am I?" ser helt föråldrad ut i mina ögon (War Games?!). Och borde inte Moloch fastna i datorn som miss Calendar skriver på? När munkarna kallar honom i början kommer han ju till boken de håller i.

Miss Calendar är ju för söt och

Spoiler resten av säsongen + säsong 2
det sprakar ju redan mellan henne och Giles.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav CheeseGuy » tis feb 01, 2005 12:25

Jag tycker inte att det här var dåligt ändå. Inte för att det är bra alls, men i efterhand ger det ändå ett bättre intryck än Teacher's Pet. Avsnittet är mest fånigt i allmänhet, men det finns lite bra saker också:

-Miss Calender introduceras.
-"To read makes our speaking english good"
-Designen på Moloch är faktiskt ganska bra.
-Slutscenen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » tis feb 01, 2005 13:43

Jag tycker att avsnittet borde byta namn. Läser hela tiden I Robot, You Jayne och blir för ett ögonblick nästan hysterisk när jag får tanken: "VA?! Ett nytt Firefly-avsnitt? Men hur?!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » ons jun 29, 2005 22:01

Hävdade ganska länge att I Robot You Jane var det sämsta avsnittet någonsin av Buffy men nu så har jag faktiskt ändrat mig. Det är inget toppen avsnitt, och hamnar fortfarande långt ner på min lista, men Teacher’s Pet och några andra avsnitt är faktiskt sämre. Mina stora problem med avsnittet har givetvis att göra med hela Moloc storyn, det känns så himla löjlig. Jag menar en demon som blir fast på Internet, nej tack! Sen göra hela robot grejen det hela ännu värre. Sen måste jag erkänna (misstänker att jag är ganska ensam här) att jag aldrig gillade Jenny. Det är lite svårt att förklara men mest har det nog att göra med att jag alltid har tyckt att Giles förtjänar den perfekta tjejen, och eftersom det inte finns någon sådan så är ingen god nog åt honom, eller nåt liknande. Nej men det är svårt att förklara.

Men, och det är ett ganska stor men, det här avsnittet ger ganska mycket plats åt Willow som jag tycker kanske är säsong 1s klarast lysande stjärna (tillsammans med Cordelia) och det alltid bra! Hon är så söt (känns som att jag skriver det i kommentarerna till alla avsnitt, men det är ju sant). Men, men det räcker inte för att göra avsnittet bra (känns som om jag har sagt detta också förut).


Favoritcitat:

Willow: Xander, you wanna stay and help me?
Xander: Are you kidding?
Willow: Yes, it was a joke I made up.


Jenny: Hmm. You're here again? Kids really dig the library, don't cha?
Buffy: We're literary!
Xander: To read makes our speaking English good.


This isn't my report! Nazi Germany was a model of a well ordered
society?


Betyg: 2/10

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav fripp21 » tor dec 08, 2005 0:12

Är jag rädd för Moloch? Knappast. Detta var inte scary.

Jag ger faktiskt episoden en 5:a i alla fall. Det är ganska festligt hur daterat allt är. Avsnittet behandlar en del intressanta fenomen som inte var lika välkända på 90-talet som idag. Internet, virus däri, dating på nätet etc. Jag menar vem kan veta om den du flörtar med på nätet har hår på ryggen? Viktiga frågeställningar.

En ny karaktär introduceras, miss Calendar. Hon och Giles hade en del smålustiga ordväxlingar. Men vad säger hon i slutet. Dangling cork screws? Är jag helt puckad eller? What was that about?

En anna sak som gick mig förbi. Den popkulturella referensen om Buffys "spider sense was tingeling"?? Drawing a blank again.

En liten over the top detalj. Dark glasses and a trench coat... OMG

Hittade en liten goof: Datafilen över Buffy. Först står det att hennes fördelsedag var 10/24/80, för att i nästa klipp vara 05-06-79. Det där har ni säkert diskuterat över några hundra inlägg redan...

Så, en del bra innehåll, speciellt första delen av episoden, sedan lite lätt boring med en robot from hell.

Betyg: 5
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » tor dec 08, 2005 0:14

fripp21 skrev:Jag ger faktiskt episoden en 5:a i alla fall. Det är ganska festligt hur daterat allt är. Avsnittet behandlar en del intressanta fenomen som inte var lika välkända på 90-talet som idag. Internet, virus däri, dating på nätet etc. Jag menar vem kan veta om den du flörtar med på nätet har hår på ryggen? Viktiga frågeställningar.

En anna sak som gick mig förbi. Den popkulturella referensen om Buffys "spider sense was tingeling"?? Drawing a blank again.


Internet var inte alls okänt när Buffy spelades in och sändes, däremot så har manusförfattarna erkänt att de till 99% är tekniska analfabeter.

Spider sense-biten är från Spider-Man. Du vet, serietidningen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor dec 08, 2005 0:18

fripp21 skrev:En ny karaktär introduceras, miss Calendar. Hon och Giles hade en del smålustiga ordväxlingar. Men vad säger hon i slutet. Dangling cork screws? Är jag helt puckad eller? What was that about?

Att det där som Giles tror är ett örhänge sitter genom en piercing någon annanstans på hennes kropp. Vilket för Giles är en smärre chock.

En anna sak som gick mig förbi. Den popkulturella referensen om Buffys "spider sense was tingeling"?? Drawing a blank again.

Spindelmannen (eller Spiderman heter han kanske nuförtiden?) har ett "spindelsinne" som varnar honom när fara är nära.

Verkligen kul att läsa de här recensionerna!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » tor dec 08, 2005 0:22

noike skrev:
Internet var inte alls okänt när Buffy spelades in och sändes, däremot så har manusförfattarna erkänt att de till 99% är tekniska analfabeter.

Spider sense-biten är från Spider-Man. Du vet, serietidningen.


OK, Spider-Man. Not a friend of mine.

Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar) Om uppdelningen av de som förstår vad internet är respektive de som inte förstår var 20% - 80% vid mitten av 90-talet, så är kanske uppdelningen närmare 70% - 30% eller något sådant idag. Det är mycket en generationsfråga såklart, och därför är det lite småkul med denna typ av tidsdokument som delar tiden i före och efter... My 2 cents.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » tor dec 08, 2005 0:28

A bear skrev:
Verkligen kul att läsa de här recensionerna!


Tack A bear. Var inte du på den omtalade Firefly-kvällen ikväll? Väntar vi oss några recensioner av avsnitten ni såg? :)

Jag förstod Miss Calendars kommentar som piercing, men jag undrade väl egentligen vad korkskruven hade med saken att göra. Jag kanske övertolkade ordväxlingen. Lätt gjort när man antar att allt som kommer från Joss med anhang betyder något viktigt! :eek:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tor dec 08, 2005 1:20

fripp21 skrev:
A bear skrev:Verkligen kul att läsa de här recensionerna!

Tack A bear. Var inte du på den omtalade Firefly-kvällen ikväll? Väntar vi oss några recensioner av avsnitten ni såg? :)

Jag har redan recenserat alla avsnitten första gången jag såg serien... men de som ser det för första gången borde verkligen göra det, jodå. *blänger uppfordrande på Ankh, Sfinx och Gordo*

Jag förstod Miss Calendars kommentar som piercing, men jag undrade väl egentligen vad korkskruven hade med saken att göra. Jag kanske övertolkade ordväxlingen. Lätt gjort när man antar att allt som kommer från Joss med anhang betyder något viktigt!

Jo, det är mest ett sätt att etablera att Ms Calendar och Giles är varandras raka motsatser. Jag skulle kunna göra en lite djupare tolkning, men den vore ganska långsökt och du skulle dessutom inte kunna läsa den än på ett bra tag (spoilers). Men nej, så här tidigt i serien ska man nog inte tolka in alltför mycket dubbelmeningar. Men det kommer, det kommer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » tor dec 08, 2005 1:27

fripp21 skrev:Hittade en liten goof: Datafilen över Buffy. Först står det att hennes fördelsedag var 10/24/80, för att i nästa klipp vara 05-06-79. Det där har ni säkert diskuterat över några hundra inlägg redan...

Nja, diskussionen finns här på samma sida lite högre upp bara!
Tex:
JRT skrev:Med andra ord är båda datumen fel då, det är väl inget nytt att 81-01-19 är satt som Buffys födelsedag.


:) Och instämmer i att det är kul att höra dina första intryck av BtVS, fripp!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » lör dec 10, 2005 9:34

fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)


Eh, gänget som gjorde Buffy var väl 30-something? Jag blir liiite sårad över benämningen av dem som "gamlingar". :evil:

Så himla längesedan är det inte; 1997 startade Buffy? Det är ju alldeles nyss, ju. :rolleyes:





;) Fast, jag fattar vad du menar. Femtonåringar som lägger ut sig halvnakna på snyggast.se var kanske inte så vanligt då. Och det är kanske inte Whedon och co som är (gamlingar).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » lör dec 10, 2005 14:28

Binchy skrev:
fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)


Eh, gänget som gjorde Buffy var väl 30-something? Jag blir liiite sårad över benämningen av dem som "gamlingar". :evil:

Så himla längesedan är det inte; 1997 startade Buffy? Det är ju alldeles nyss, ju. :rolleyes:


Ja, och många av manusförfattarna verkar ha gått på universitet så de borde ha kommit i kontakt med det mycket tidigare än gemene man.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » lör dec 10, 2005 18:02

Binchy skrev:
fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)


Eh, gänget som gjorde Buffy var väl 30-something? Jag blir liiite sårad över benämningen av dem som "gamlingar". :evil:

Så himla längesedan är det inte; 1997 startade Buffy? Det är ju alldeles nyss, ju. :rolleyes:





;) Fast, jag fattar vad du menar. Femtonåringar som lägger ut sig halvnakna på snyggast.se var kanske inte så vanligt då. Och det är kanske inte Whedon och co som är (gamlingar).


Håll, håll. Varning för major misunderstandings.

Nej, jag menade inte Whedon och hans författare. Och Binchy, jag är säkert äldre än du. Hur många här är födda på 60-talet? :eek:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Off » lör dec 10, 2005 18:09

fripp21 skrev:Hur många här är födda på 60-talet? :eek:


Det är nog en 3-5 st iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Ai » lör dec 10, 2005 18:16

fripp21 skrev:
Binchy skrev:
fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)


Eh, gänget som gjorde Buffy var väl 30-something? Jag blir liiite sårad över benämningen av dem som "gamlingar". :evil:

Så himla längesedan är det inte; 1997 startade Buffy? Det är ju alldeles nyss, ju. :rolleyes:





;) Fast, jag fattar vad du menar. Femtonåringar som lägger ut sig halvnakna på snyggast.se var kanske inte så vanligt då. Och det är kanske inte Whedon och co som är (gamlingar).


Håll, håll. Varning för major misunderstandings.

Nej, jag menade inte Whedon och hans författare. Och Binchy, jag är säkert äldre än du. Hur många här är födda på 60-talet? :eek:


*räcker upp handen*

Jag hade ingen datorundervisning att tala om i grundskolan. Tror vi fick titta på en en gång... På gymnasiet fick vi lära oss att programmera. I Basic. En lektion.

Så jag låg rätt mycket efter när jag började på KTH...

Du ser födelseår på många reggade här: Födelsedagar på Buffyforum.se . Anmäl din också - alltid skönt med fler Senior Partners (den referensen kommer du att fatta bättre sen när du börjar se Angel ;) )

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » sön dec 11, 2005 10:13

Ai skrev:
fripp21 skrev:
Binchy skrev:
fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)


Eh, gänget som gjorde Buffy var väl 30-something? Jag blir liiite sårad över benämningen av dem som "gamlingar". :evil:

Så himla längesedan är det inte; 1997 startade Buffy? Det är ju alldeles nyss, ju. :rolleyes:





;) Fast, jag fattar vad du menar. Femtonåringar som lägger ut sig halvnakna på snyggast.se var kanske inte så vanligt då. Och det är kanske inte Whedon och co som är (gamlingar).


Håll, håll. Varning för major misunderstandings.

Nej, jag menade inte Whedon och hans författare. Och Binchy, jag är säkert äldre än du. Hur många här är födda på 60-talet? :eek:


*räcker upp handen*

Jag hade ingen datorundervisning att tala om i grundskolan. Tror vi fick titta på en en gång... På gymnasiet fick vi lära oss att programmera. I Basic. En lektion.

Så jag låg rätt mycket efter när jag började på KTH...

Du ser födelseår på många reggade här: Födelsedagar på Buffyforum.se . Anmäl din också - alltid skönt med fler Senior Partners (den referensen kommer du att fatta bättre sen när du börjar se Angel ;) )


*räcker också upp handen*

Eftersom 90 % här är yngre, eller mycket yngre, än jag så tar man änna för givet att alla nya är yngre.

Hade samma "dataundervisning" som Ai ungefär, lite mer. Vi kunde ha data som fria aktiviteter (vilket betydde spela dataspel och programmera lite i Basic). Har bara gått kommunala högskolan, och KY, men träffade på en hel del datorer - PC med floppy discs - (inte mycket internet tyvärr) när jag läste administrativ programmering (Cobol, Comal, pyttelite pascal och assemler) på kom. högskolan -90.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » sön dec 11, 2005 11:16

Ai skrev:
fripp21 skrev:
Binchy skrev:
fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)


Eh, gänget som gjorde Buffy var väl 30-something? Jag blir liiite sårad över benämningen av dem som "gamlingar". :evil:

Så himla längesedan är det inte; 1997 startade Buffy? Det är ju alldeles nyss, ju. :rolleyes:





;) Fast, jag fattar vad du menar. Femtonåringar som lägger ut sig halvnakna på snyggast.se var kanske inte så vanligt då. Och det är kanske inte Whedon och co som är (gamlingar).


Håll, håll. Varning för major misunderstandings.

Nej, jag menade inte Whedon och hans författare. Och Binchy, jag är säkert äldre än du. Hur många här är födda på 60-talet? :eek:


*räcker upp handen*

Jag hade ingen datorundervisning att tala om i grundskolan. Tror vi fick titta på en en gång... På gymnasiet fick vi lära oss att programmera. I Basic. En lektion.

Så jag låg rätt mycket efter när jag började på KTH...

Du ser födelseår på många reggade här: Födelsedagar på Buffyforum.se . Anmäl din också - alltid skönt med fler Senior Partners (den referensen kommer du att fatta bättre sen när du börjar se Angel ;) )


Jag känner igen det där Ai. Jag var totalt okunnig när jag började plugga. Men jag lärde mig tillräckligt mycket för att kunna spela Moria på VMS-datorn. Hua.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Binchy » sön dec 11, 2005 16:10

fripp21 skrev:Nej, jag menade inte Whedon och hans författare. Och Binchy, jag är säkert äldre än du. Hur många här är födda på 60-talet? :eek:


Nu är vi jättenyfikna. Hur gammal är du, fripp21? Har du varit inne i presentationslänkarna?

F.ö. är det drygt 9 stycken här födda på 60-talet, enligt tråden "Hur gamla är ni?" Jag, och kanske någon mer, har numera gått över till gruppen 36+.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » sön dec 11, 2005 20:28

Binchy skrev:
fripp21 skrev:Nej, jag menade inte Whedon och hans författare. Och Binchy, jag är säkert äldre än du. Hur många här är födda på 60-talet? :eek:


Nu är vi jättenyfikna. Hur gammal är du, fripp21? Har du varit inne i presentationslänkarna?

F.ö. är det drygt 9 stycken här födda på 60-talet, enligt tråden "Hur gamla är ni?" Jag, och kanske någon mer, har numera gått över till gruppen 36+.



Tja, jag vill inte verka spydig, men jag skulle tro att de flesta (alla?) som är födda på 60-talet är 36+ ! 8)

Men ung i sinnet, det enda som räknas.

Jag såg de förträffliga presentationstrådarna. Jag kanske kommer runt till att fylla i dem i sinom tid.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Binchy » sön dec 11, 2005 21:00

fripp21 skrev:Tja, jag vill inte verka spydig, men jag skulle tro att de flesta (alla?) som är födda på 60-talet är 36+ ! 8)


Yeah, yeah, yeah! Inte de som är födda mellan tolfte och siste december, så det så! :twisted:

Jag var inte 36 när jag reggade mig för snart ett år sedan, utan då valde jag 30-35... :P Så alltså stämmer den inte riktigt.




Guess we're gonna have to stay curious then...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » sön dec 11, 2005 21:30

Jag är ju en av dom få som kryssade i 36+ från början. Och om inte nåt mirakel inträffar kommer jag alltid befinna mig där. 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron