Willow: Xander, you wanna stay and help me?
Xander: Are you kidding?
Willow: Yes, it was a joke I made up.
Jenny: Hmm. You're here again? Kids really dig the library, don't cha?
Buffy: We're literary!
Xander: To read makes our speaking English good.
This isn't my report! Nazi Germany was a model of a well ordered
society?
fripp21 skrev:Jag ger faktiskt episoden en 5:a i alla fall. Det är ganska festligt hur daterat allt är. Avsnittet behandlar en del intressanta fenomen som inte var lika välkända på 90-talet som idag. Internet, virus däri, dating på nätet etc. Jag menar vem kan veta om den du flörtar med på nätet har hår på ryggen? Viktiga frågeställningar.
En anna sak som gick mig förbi. Den popkulturella referensen om Buffys "spider sense was tingeling"?? Drawing a blank again.
fripp21 skrev:En ny karaktär introduceras, miss Calendar. Hon och Giles hade en del smålustiga ordväxlingar. Men vad säger hon i slutet. Dangling cork screws? Är jag helt puckad eller? What was that about?
En anna sak som gick mig förbi. Den popkulturella referensen om Buffys "spider sense was tingeling"?? Drawing a blank again.
noike skrev:
Internet var inte alls okänt när Buffy spelades in och sändes, däremot så har manusförfattarna erkänt att de till 99% är tekniska analfabeter.
Spider sense-biten är från Spider-Man. Du vet, serietidningen.
A bear skrev:
Verkligen kul att läsa de här recensionerna!
fripp21 skrev:A bear skrev:Verkligen kul att läsa de här recensionerna!
Tack A bear. Var inte du på den omtalade Firefly-kvällen ikväll? Väntar vi oss några recensioner av avsnitten ni såg?![]()
Jag förstod Miss Calendars kommentar som piercing, men jag undrade väl egentligen vad korkskruven hade med saken att göra. Jag kanske övertolkade ordväxlingen. Lätt gjort när man antar att allt som kommer från Joss med anhang betyder något viktigt!
fripp21 skrev:Hittade en liten goof: Datafilen över Buffy. Först står det att hennes fördelsedag var 10/24/80, för att i nästa klipp vara 05-06-79. Det där har ni säkert diskuterat över några hundra inlägg redan...
JRT skrev:Med andra ord är båda datumen fel då, det är väl inget nytt att 81-01-19 är satt som Buffys födelsedag.
fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)
Binchy skrev:fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)
Eh, gänget som gjorde Buffy var väl 30-something? Jag blir liiite sårad över benämningen av dem som "gamlingar". :evil:
Så himla längesedan är det inte; 1997 startade Buffy? Det är ju alldeles nyss, ju. :rolleyes:
Binchy skrev:fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)
Eh, gänget som gjorde Buffy var väl 30-something? Jag blir liiite sårad över benämningen av dem som "gamlingar".![]()
Så himla längesedan är det inte; 1997 startade Buffy? Det är ju alldeles nyss, ju.Fast, jag fattar vad du menar. Femtonåringar som lägger ut sig halvnakna på snyggast.se var kanske inte så vanligt då. Och det är kanske inte Whedon och co som är (gamlingar).
fripp21 skrev:Binchy skrev:fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)
Eh, gänget som gjorde Buffy var väl 30-something? Jag blir liiite sårad över benämningen av dem som "gamlingar".![]()
Så himla längesedan är det inte; 1997 startade Buffy? Det är ju alldeles nyss, ju.Fast, jag fattar vad du menar. Femtonåringar som lägger ut sig halvnakna på snyggast.se var kanske inte så vanligt då. Och det är kanske inte Whedon och co som är (gamlingar).
Håll, håll. Varning för major misunderstandings.
Nej, jag menade inte Whedon och hans författare. Och Binchy, jag är säkert äldre än du. Hur många här är födda på 60-talet?
Ai skrev:fripp21 skrev:Binchy skrev:fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)
Nej, jag menade inte Whedon och hans författare. Och Binchy, jag är säkert äldre än du. Hur många här är födda på 60-talet?
*räcker upp handen*
Jag hade ingen datorundervisning att tala om i grundskolan. Tror vi fick titta på en en gång... På gymnasiet fick vi lära oss att programmera. I Basic. En lektion.
Så jag låg rätt mycket efter när jag började på KTH...
Du ser födelseår på många reggade här: Födelsedagar på Buffyforum.se . Anmäl din också - alltid skönt med fler Senior Partners (den referensen kommer du att fatta bättre sen när du börjar se Angel)
Ai skrev:fripp21 skrev:Binchy skrev:fripp21 skrev:Internet, jovisst var det inte okänt, men vad internet är, eller kan vara är fortfarande inte känt för alla (gamlingar)
*räcker upp handen*
Jag hade ingen datorundervisning att tala om i grundskolan. Tror vi fick titta på en en gång... På gymnasiet fick vi lära oss att programmera. I Basic. En lektion.
Så jag låg rätt mycket efter när jag började på KTH...
Du ser födelseår på många reggade här: Födelsedagar på Buffyforum.se . Anmäl din också - alltid skönt med fler Senior Partners (den referensen kommer du att fatta bättre sen när du börjar se Angel)
fripp21 skrev:Nej, jag menade inte Whedon och hans författare. Och Binchy, jag är säkert äldre än du. Hur många här är födda på 60-talet?
Binchy skrev:fripp21 skrev:Nej, jag menade inte Whedon och hans författare. Och Binchy, jag är säkert äldre än du. Hur många här är födda på 60-talet?
Nu är vi jättenyfikna. Hur gammal är du, fripp21? Har du varit inne i presentationslänkarna?
F.ö. är det drygt 9 stycken här födda på 60-talet, enligt tråden "Hur gamla är ni?" Jag, och kanske någon mer, har numera gått över till gruppen 36+.
fripp21 skrev:Tja, jag vill inte verka spydig, men jag skulle tro att de flesta (alla?) som är födda på 60-talet är 36+ !![]()
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare