ftwtysken skrev:kan inte säga något annat än bra jobbat!
om du orkar fortsätta med den här sortens lysande kommentarer, kommer du fortsätta få lovord av mig...
du har uppenbarligen stängt ute hela världen i dryga 40 minuter och jag applåderar dig
caffeineaddict skrev:*tackar och bockar*
Som sagt, det finns ju alltid lite extra saker att säga i första avsnittet såklart (och dessutom börjar jag visst få slut på sidor i mitt block, måste t.o.m. leta för att hitta en tom lapp som jag kan skriva "KÖP ANTECKNINGSBLOCK!" på...), men vi får väl se om jag orkar fortsätta såhär. Jag ska ge det ett försök iaf.
Velnor skrev:det där låter nästan för seriöst, iofs jäkligt nice. borde kanske testa "titta-buffy-med-anteckningsblock-i-handen" kanske får ut mer av serien då?
caffeineaddict skrev:* Hela grejen om att "There's a reason why you're here and a reason why it's now"... betyder det att folk inte blivit uppätna och attackerade av vamps och annat särskilt ofta i Sunnydale innan nu? Det verkar ju nästan så, för med tanke på hur mycket de förekommer och attackerar i det här avsnittet skulle väl stan varit borta för länge sedan. (spoiler S3) Å andra sidan... "The Class of '99 has the lowest mortality rate of any graduating class in Sunnydale history."
A bear skrev:caffe: bara att instämma med tidigare. Får du betalt för detta eller så?
A bear skrev:Överhuvudtaget är det ju en grej som aldrig riktigt berörs. Hur fick PTB Joyce att flytta till just Sunnydale?
noike skrev:A bear skrev:Överhuvudtaget är det ju en grej som aldrig riktigt berörs. Hur fick PTB Joyce att flytta till just Sunnydale?
(spoiler angel s1 spoiler) Doyle extraknäckte som arbetsförmedlare?
noike skrev:A bear skrev:Överhuvudtaget är det ju en grej som aldrig riktigt berörs. Hur fick PTB Joyce att flytta till just Sunnydale?
caffeineaddict skrev:noike skrev:A bear skrev:Överhuvudtaget är det ju en grej som aldrig riktigt berörs. Hur fick PTB Joyce att flytta till just Sunnydale?
SÅKLART! Det var det Giles gjorde på The British Museum! The Art Gallery där Joyce jobbar är en del av The British Museum. Giles anställer Joyce där för att få Buffy till Sunnydale, och sedan skuttar han vidare och blir bibliotikarie!
ey skrev: (spoiler hela serien) ska vi verkligen snacka Angel utan spoilermärkning... jag vet att det finns en serie som heter Angel och så vidare men det är inte som man fått reda på vem han är än så för att inte förstöra för folk som verkligen inte sett så kanske vi borde tänka på spoilermärkning...
caffeineaddict skrev:Administratösen!
Du har nog rätt, men om du verkligen menar att vi kallar honom vid namn så finns nog det rätt igenom hela tråden och spelar väl kanske ingen jätteroll... (spoiler Allt) däremot kan vi vara lite försiktigare med att hinta till vad som komma skall.
caffeineaddict skrev:* Eventuell Pilot-nitpick #2: Giles som slänger upp VAMPYR-boken på det där viset utan att kolla noggrannare vem hon är först. Först kändes det bara... fel, men sen kom jag att tänka på att det här är nog faktiskt ett större ögonblick för Giles än vad det är för Buffy. Så vitt vi vet har han aldrig haft hand om en slayer tidigare, så det här är för honom början på det han tränat hela sitt liv för. Jag kan nog tro att han skulle vara så hetsig.
* "Go ahead. Prepare me."
adolvsson skrev:Gawd, efter Caffes långa harangljerande, hur ska man egentligen våga tillägga något?!
caffeineaddict skrev:Genom att INTE läsa de andras inlägg innan du skriver ditt eget. Det var så jag gjorde (därför det blev så långt...).
Och det är och ska fortsätta bli helkul att läsa dina kommentarer, mitt hjärta.
Giles: Isn't that...
Buffy: Willow.
Giles: What is she doing?
Buffy: Seizing the moment.
XANDER, dressed with the shaggy indifference common to skateboarders. He is bright, funny, and will one day be suave and handsome. Till that day arrives, he'll do the best he can with bright and funny.
WILLOW. She is shy, bookish, and very possibly dressed by her mother. The intelligence in her eyes and the sweetness of her smile belie a genuine charm that is lost on the unsubtle high school mind.
JESSE, their bud. He is a little more awkward than Xander, a little less likely to become a lady killer in his later years.
I avsnittet: "Buffy. Don't worry. Any other school, they might say 'watch your step', or, 'we'll be watching you'. But that's just not the way here."
I manuset: "Buffy. Don't worry. Any other school, they might say 'watch your step', or, 'we'll be watching you' or, 'get within a hundred yards of the gym with a book of matches and you'll grow up in juvie hall' but that's just not the way here."
Jag älskar hennes ordval när hon pratar om det: "the fun part of the Black Plague is...", "And this popular plague...""The plague was first found in Asia, and a Kipchak army actually catapulted plague-infested corpses into a Genoese trading post. Ingenious."
Kort och koncist. Haha, jag ser att jag har antecknat: "Virrig, mystisk."He is British, of middle age, with a quiet intensity.
Girl #1: "And what kind of name is Buffy?"
Girl #2: "Hey, Aphrodesia."
Girl #1: "Hey."
Two girls approach their lockers, talking. They begin undressing (just shoes and coats and stuff. Get your mind out of the gutter.)
"And returning this. The only thing I can think is that you're building a really little fence."
Flutie: "Oh! Buffy! Uh, what do you want?"
Buffy: "Um, is there a guy in there that's dead?"
Flutie: "Where did you hear that? Okay. Yes. But he's not a student! Not currently."
Buffy: "Do you know how he died?"
Flutie: "What?"
Buffy: "I mean -- how could this have happened?"
Flutie: "Well, that's for the police to determine when they get here. But this structure is safe, we have inspections, and I think there's no grounds for a lawsuit."
Buffy: "Was there a lot of blood? Was there any blood?"
Flutie: "I would think you wouldn't want to involve yourself in this kind of thing."
Buffy: "I don't. Could I just take a peek?"
Flutie: "Unless you already are involved..."
Buffy: "Never mind."
Flutie: (being nicer) "Buffy, I understand this is confusing. You're probably feeling a lot right now. You should share those feelings. With someone else."
Glorificus skrev:Oj, jag har kanske varit lite för ambitiös. Först såg jag avsnittet och antecknade. Sen läste jag manuset. Sen såg jag avsnittet en gång till, med lågt ljud, och läste manuset samtidigt - för att jämföra.I'm such a nerd.
Glorificus skrev:Oj, jag har kanske varit lite för ambitiös. Först såg jag avsnittet och antecknade. Sen läste jag manuset. Sen såg jag avsnittet en gång till, med lågt ljud, och läste manuset samtidigt - för att jämföra.I'm such a nerd.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare